Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

El 'New York Times' a 'Primera plana'

Canal + va estrenar divendres el documental Page one: un any al New York Times : el reportatge aborda des de la redacció del prestigiós diari molts dels grans dubtes, dilemes, incerteses, flaqueses i paradoxes del periodisme actual.

A partir del seguiment, durant un any, de la redacció del New York Times , i d'anar coneixent els periodistes que hi treballen, es va passant l'agulla per diversos fils argumentals d'actualitat: la crisi de la premsa de paper, la davallada dels ingressos publicitaris, la revolució d'internet en la informació, el periodisme de "la vella escola" enfront del de l'era digital, les tírries i les dependències entre aquests dos sectors i els conflictes ètics amb Wikileaks. Tot plegat, plantejat no des de la simple teorització d'especialistes sinó des de les vivències d'una redacció que té la percepció que viu amb l'espasa de Dàmocles a sobre.

És perfecte com el documental, d'Andrew Rossi, ha sabut retratar situacions quotidianes del diari per fer una anàlisi més global del periodisme actual i del que ens espera. Extraordinari el moment en què des de la redacció del Times veuen per televisió com la NBC informa de la retirada de les tropes d'Iraq sense que el Pentàgon ni la Casa Blanca n'hagin fet el comunicat oficial. Veuen, als seus nassos, com s'informa del final d'una guerra que per ningú més no ha acabat. Les corredisses, els dubtes, els procediments per contrastar una notícia i la por de ser l'únic que no publicarà l'endemà una informació cabdal donen pas a dilemes ètics i al debat entre professionals. I com el redactor en cap dona cobertura i autoritat a un company de redacció a qui amenacen de posar una querella. La idea de fons: la preocupació per la pèrdua dels procediments periodístics i el rigor més enllà del suport en què es publiqui. Recomanable veure'l en properes emissions, tot i que és tan dens i comprèn tants fronts oberts del periodisme que potser només és apte per als directament implicats en el sector.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT