13/06/2012

No han après res de res, de res (2)

2 min

La sensació és de desori total. Tenim el convenciment que això fa aigües per totes bandes, el capità està borratxo, el segon no hi és i ens mana un cambrer en pràctiques que, pobret, es pensa que encara som a port. L'Estat va gastar el que no tenia en cacauets per entretenir la canalla i els bancs tenen un forat que ni se sap on arriba.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Hem assumit que vivim a tocar de la presa d'un embassament ple amb milers de milions de litres d'aigua i que està a punt de rebentar a causa d'una construcció defectuosa. I hem descobert que quan va començar a filtrar-se un filet d'aigua, els responsables de l'obra van dir que ho solucionarien posant-hi una miqueta de silicona. I nosaltres vam veure que la filtració anava a més. Llavors van optar per arrebossar-ho amb una miqueta de ciment, però van començar les esquerdes. La solució va ser posar-hi més ciment. Quan per les esquerdes ja hi passava un puny i l'aigua brollava com un exèrcit de Manneken Pis sortint de l'Oktoberfest, van reforçar-ho amb uns taulons. I el pitjor és que, mentrestant, ens parlaven de les bondats de dutxar-se amb l'aigua que es filtra per les immenses esquerdes d'un embassament. I quan van haver de portar tota mena de maquinària pesant per tapar com fos la ja inevitable catàstrofe i van començar a buidar l'aigua de l'embassament amb immenses bombes, l'argument d'aquesta colla de frívols va ser que havien decidit modernitzar l'embassament.

I no, no han après res. La (encara) ministra de Foment, Ana Pastor, excretava dissabte via oral que "cal continuar vertebrant Espanya amb l'AVE". Escolti, bona dona: 1. Saben que no poden ni pagar l'AVE ni mantenir-lo, què coi pretenen? 2. Vostè per què creu que cap país del món, ni el més ric, es vertebra amb un tren tan car? I 3. El més depriment de tot plegat és que un personatge com vostè hagi arribat a ministra, perquè demostra que estem condemnats a ofegar-nos.

stats