05/06/2012

No han volgut ser entrevistats

2 min

El 30 minuts va denunciar sense embuts amb I els meus diners? el cas de les participacions preferents (que no va quedar clar com funcionen, d'altra banda). Un producte bancari pensat per a inversors experts que van encolomar a granel i sense escrúpols. La contundència va raure a posar noms a la falta d'ètica de les entitats financeres. A TV3 s'han arriscat a perdre anunciants i han prioritzat el periodisme davant dels interessos. El munt de casos exposats evidenciava el perfil humil del client atrapat. Flagrant la imatge de la firma tremolosa de la Maria, de 83 anys, en un contracte en què s'acredita que ha passat un test de conveniència com a experimentada en inversions. Molt reveladora l'actitud de l'advocat d'una entitat bancària dient que són casos "focalitzats". Va quedar retratadet fent servir el concepte 'clientela' per referir-se als clients. Impagables les imatges d'un judici a una entitat en què el director de l'oficina admetia haver venut les preferents sota pressió i enfadat perquè l'havien obligat a trair la confiança dels seus clients. Colpidora la imatge de la llibreta d'estalvis del Super3 sense saldo. Atrevidíssim recuperar una junta d'accionistes en què Isidre Fainé treia importància al tema assegurant: "Si algú necessita liquiditat... no té cap problema... no té cap problema..." I tant! El súmmum: una conferència de responsables d'entitats bancàries. Un ponent assegura burleta que els clients ara els vénen amb el conte de la llagrimeta per recuperar els diners i els col·legues riuen i li donen la raó. El 30 minuts els va treure la careta. I van posar-hi la cirereta especificant en els crèdits les entitats que s'havien negat a ser entrevistades. Vam experimentar una lleugera sensació de venjança. Vam comprovar que el bon periodisme, lliure i agosarat, encara espanta bancs i caixes. Aquest és el seu taló d'Aquil·les. Cal apuntar-hi bé i picar fort. Una lliçó que tant de bo serveixi d'exemple.

stats