Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

No només em sona la cara…

Antena 3 va estrenar dimecres el concurs de famosos Tu cara me suena presentat per Manel Fuentes. El format no enganya ningú. Podríem dir que és la suma d' Operación Triunfo més Tú sí que vales més Lluvia de estrellas . És a dir, és un programa que si s'hagués fet deu o quinze anys enrere seria exactament igual que ara. Un grup de famosos imitaran cada setmana una estrella de la música, orientats per uns professors que els ajudaran a preparar el seu espectacle. Un jurat els puntuarà cada setmana fins a establir un guanyador final. Tot orquestrat per un presentador que va agilitant el procés. Per tant, no només ens sonen les cares dels intèrprets sinó la dinàmica i la producció, amb el segell inconfusible i perfectament executat de Gestmusic.

Per fer arrencar el projecte el primer dia van enganxar el concurs a El hormiguero i van deixar les pauses de publicitat per al tram final del programa. Les caracteritzacions són irregulars i les actuacions desequilibrades però desperten curiositat en l'espectador. Tu cara me suena s'agafa als tòpics del format: l'estructura de sempre, molta claca a cada actuació i a cada opinió del jurat per mantenir l'autoestima dels concursants ben alta, i unes valoracions de les interpretacions absolutament pomposes i buides: " Has estado maravillosa ...", " Qué cuerpazo ...", " Te has esforzado muchísimo ...", " Lo has bordado ...".

Santiago Segura com a concursant va ajudar a trencar una mica les dinàmiques encotillades i a desengreixar la pauta d'aquest espai, on tot va mil·limetrat i tothom parla quan li toca. Fuentes, un pèl sobreactuat, deu estar esperant neguitós el torn per fer la seva actuació estel·lar de Bruce Springsteen. Un tòpic més a la llista. És de preveure que passarà d'un moment a l'altre. Veure l'editor d' El matí de Catalunya Ràdio fent de Boss d'estar per casa promet, com si es tractés d'un programa de Cap d'Any, on els periodistes s'escabellen i ballen.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT