Publicitat
Publicitat

PROCÉS DE PAU A EUSKADI

Otegi creu necessària la recuperació de credibilitat

A la primera declaració del portaveu de l'esquerra abertzale des de la presentació de Sortu, ha afirmat que el procés democràtic se sustenta en la confiança del poble basc i de la comunitat internacional

Arnaldo Otegi, portaveu de la il·legalitzada Batasuna, ha admès a la web del procés de pau de l'esquerra abertzale que “havien perdut la credibilitat del poble basc, però que ja lluiten per recuperar-la”. Així, a les primeres declaracions que fa després de la presentació de Sortu, ha reconegut que “ les experiències de negociació frustrada (principalment de Lizarra i l'última) havien perjudicat la credibilitat política entre els ciutadans i ciutadanes basques.”


A més, el polític empresonat ha afirmat que "avui ningú és capaç de sostenir amb rigor, més enllà de la mera propaganda política, que res ha canviat". Arran d'aquí, ha dit que "reconèixer aquesta realitat ens obligava a rebutjar lectures autocomplaents, d'una banda, i a fugir de debats entorn de si la pèrdua de credibilitat era major o menor que la de l'Estat”. El portaveu, ha afegit que “l'Estat pot suportar alguna pèrdua en aquest sentit, en la mesura en què la seva estratègia legitimadora no necessita l'acceptació popular basca, mentre que pels qui impulsem el procés d'alliberament nacional la legitimació i acceptació popular és senzillament imprescindible".


Otegi ha explicat també, que “el procés democràtic se sustenta en dos pilars: el poble basc i la comunitat internacional.” i ha criticat “aquells sectors instal·lats en l'immobilisme que es dediquen a dir què, com i quan hem de plantejar les nostres iniciatives i propostes". Otegi ha destacat que "els únics subjectes habilitats" per plantejar suggeriments o propostes són els agents socials, sindicals, polítics i internacionals que "estan immersos en la tasca de desenvolupar el procés democràtic. Tots els nostres esforços han estat dirigits a guanyar-nos la seva credibilitat i a augmentar el nostre mutu grau de confiança".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT