Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Piromusical en 2D

TV3 ens va oferir diumenge a la nit el piromusical de cloenda de les Festes de la Mercè de Barcelona. Aquest any, la temàtica central de les cançons eren les versions i s'estrenaven les quatre columnes de Puig i Cadafalch dins l'espectacle, però malgrat això hem de reconèixer que en qüestió de piromusicals televisats... vistos un, vistos tots.

Diu Romà Gubern que "la televisió no és res més que xiclet per als ulls" i l'emissió del piromusical és gairebé l'essència d'aquesta afirmació. Per més que t'acostis a la pantalla i apaguis els llums de casa no estàs ni molt menys a prop d'experimentar les sensacions d'uns focs artificials a l'aire lliure. És com mantenir una llar de foc o un aquari en pla fix a la tele. És la sensació de vida enllaunada. Potser distreu però té molt d'artificial. Entres en un bucle estrany d'imatges però aquell "Ooooooh!" no et surt mai del cor.

Això sí, vam veure com Helena Garcia Melero fruïa intensament de l'espectacle brandant la bengala enmig d'una suau brisa, fixant una mirada angelical al cel de Barcelona. Llàstima que se li apagués la bengala just en el moment que ens l'ensenyaven, com una nena de 5 anys, emocionada davant l'espectacle de llum i color. Idíl·lic.

La realització demostra desplegament de mitjans però acaba resultant un pèl marejant i, al final, la imatge que millor transmet la sensació de grandiloqüència de castell de focs és el pla general fix que et permet captar les proporcions. Un pla d'un esclat de pólvora descontextualitzat et diu més aviat poc.

La sensació de sincronia entre els focs i la música és relativa, la tele fragmenta l'espectacle i escoltar les cançons trinxades cada deu segons és més molest que no pas suggerent. Això sí, tenint en compte que l'espectacle no permet l'assaig, s'ha d'admetre que la realització demostra preparació i coordinació amb el disseny de la pirotècnia.

En definitiva, un espectacle que ens va fer mastegar la vista i cremar els darrers minuts del cap de setmana més per inèrcia que no pas interès.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT