Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

'Reality' de metges 'pijos'

Ala cadena Divinity emeten els diumenges a la nit un reality que retrata la vida d'un grup reduït de cirurgians plàstics de Beverly Hills. El títol del programa, Dr. 90210 , està inspirat justament en el codi postal més famós del planeta: el d'aquest selecte barri de Los Angeles. És la versió reality de la sèrie Nip tuck : ens mostra tant la vida a la consulta com les operacions a quiròfan i la intimitat dels metges, amb tot el que té de surrealista i el que implica també de sang i fetge.

L'espai té una estructura fixa: presenta primer el pacient que s'ha d'operar (quasi sempre són dones) i exposa el seu cas. Tot seguit coneixem el metge que se'n farà càrrec. I posteriorment seguim l'evolució de l'operació i les estones de lleure del cirurgià. El reality té una diversitat de registres impressionant: hi ha gore absolut, quan extreuen trossos de cartílag d'un nas, buiden el greix de sota els ulls o perforen la pell que recobreix el crani i hi passen tubs per sota. És repulsiu veure amb quina contundència esculpeixen pòmuls i nassos. També coneixem les dones dels prestigiosos doctors. Mentre una compra una caçadora de 600 dòlars per a un gos petaner, l'altra dorm al sofà tapada amb una manta i només ingereix un tall de pizza al dia. Hi ha un metge que prepara el seu casament, un altre que confessa que no pot pagar la casa que s'ha comprat i un que va a recollir gossos abandonats.

El programa fa més de vuit anys que està en antena als Estats Units. L'atractiu consisteix, segurament, en aquesta combinació de temàtiques: de les més mèdiques a les més frívoles. És una barreja del que aquí coneixem com a Mujeres ricas , Cuerpo médico i Quién vive ahí . O el que és el mateix: dones exuberants, estultícia humana, diners a dojo, espectacle de quiròfan i el tan morbós "abans i després" de l'operació. I encara que pugui semblar propaganda gratuïta de la cirurgia plàstica, el resultat és just el contrari: anul·la qualsevol intenció d'entrar en un quiròfan a operar-se.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT