Publicitat
Publicitat

IA QUÍ

Reinventar-se sense morir

S'acaba l'any i surten rànquings que ens ajuden a fer-ne balanç. Time explica els cinquanta invents del 2011 i t'adones que sempre hi ha espai per a productes fascinants. Una de les constants és que s'acaben les grans idees, fins i tot costa atribuir-los paternitats, i triomfa el perfeccionament d'idees d'altres, els acabats. La capacitat de fer-ho atractiu i útil. La suma de conceptes ja existents. Això no permet descobrir el foc o la roda, però dóna una gran esperança de futur, perquè si es porten les combinacions, la interconnexió actual i els fonaments científics i tecnològics de què disposem permetrà avançar acceleradament. Poc espectacular, però molt eficient. Per buscar l'expressió de moda, queda poc per inventar però molt per reinventar. I aquest ús de reinventar com a perfeccionament mètodic d'invents anteriors ens ajudarà personalment ara que hi ha pressió perquè cadascú de nosaltres es reinventi. Crec que se sol confondre el terme, i escolto gent que parla de reinventar-se de forma radical, esbojarrada, pretenent ser de cop i volta el que mai no havia sigut, amb risc de fracàs absolut. Reinventar-nos requereix coneixe'ns: què som, què ens agrada fer, en què ens en sortim. I fer retocs precisos dins les nostres possibilitats. Reorientar-nos. Si ens inventem el que no som com a punt de partida, la reinvenció pot ser de les del tebeo.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT