Publicitat
Publicitat

Tovallons negres

Roba interior de la marca Hope

Publica l'agència Efe que la secretaria de Polítiques per a les Dones de la Presidència Brasilera (es veu que al Brasil també en tenen una) ha demanat la suspensió d'un anunci de la model Gisele Bündchen en roba interior. Es tracta -que quedi clar- no pas d'un anunci de cotxes, de rentadores o de gelats, sinó de roba interior. Concretament de la marca Hope. L'eslògan diu: "Ets brasilera. Fes servir el teu encant". Com els deia, des de la secretaria troben que l'anunci "reforça l'estereotip de les dones com a objecte sexual dels seus marits" i ignora "els grans avenços que hem assolit per desmuntar pràctiques i pensaments sexistes".

Home. Quan una li ensenya la roba interior d'aquesta marca al marit és justament per reforçar l'estereotip de la dona com a objecte sexual. No li ensenya per preguntar-li si ha dut els papers a la gestora. Perquè hi ha vegades que la dona poc conscienciada amb la lluita per la igualtat té ganes de ser l'objecte sexual del seu marit (en el millor dels casos).

En principi, jo, quan ensenyo el conjunt negre sense tirants de la marca Hope que tinc, no és per parlar de l'aniversari de la publicació d' Els sots feréstecs (tot i que potser algun dia ho faré). Que un anunci de roba interior ignori els grans avenços que hem assolit em sembla normal. I aquesta és la causa per la qual Gisele Bündchen en biquini no és la imatge de l'Institut Català de la Dona.

M'espanta la frase dels "grans avenços que hem assolit per desmuntar pràctiques i pensaments sexistes". Quines són aquestes pràctiques i aquests pensaments sexistes? Em temo que la resposta és el coit heterosexual.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT