Publicitat
Publicitat

L' EDITORIAL

Sant Jordi: desig i realitat

Avui celebrem un Sant Jordi peculiar per tres motius: coincideix amb Setmana Santa, arriba en plena crisi i tot indica que serà plujós. La diada del llibre i la rosa, però, és capaç de superar això i més. És una festa arrelada, popular i comercial, que projecta sobre l'imaginari col·lectiu la imatge desitjada d'un país culte. Naturalment, entre el desig i la realitat hi ha una distància considerable. Ens falta molt per ser realment un societat de lectors. De cada 10 catalans, n'hi ha 4 que no obren mai un llibre. Si fem la mitjana, cadascun de nosaltres llegim 4 títols a l'any, dels quals 3 en castellà. Sant Jordi és, doncs, un deliciós autoengany: sortim als carrers entapissats de llibres i senyeres, però resulta que després llegim poc i en castellà. Ni la pluja ni la crisi han d'aigualir-nos la festa, però hauríem d'aconseguir que la festa fes més real el nostre desig.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT