Publicitat
Publicitat

LA LLAMBREGADA

Sobretot, sempre la lletra petita

Debat electoral divendres passat a TV3. Tinc dos titulars sobre el seguiment ciutadà. Són totalment certs, però ofereixen una realitat totalment oposada. Si li dic que a Twitter el hashtag o etiqueta #debatTV3 va ser trending topic a Catalunya i Espanya i que va situar-se entre els més seguits del món, vostè em dirà: "Recoi, èxit brutal d'audiència, no?" Però si li dic que l'audiència televisiva va ser del 9,1%, vostè em preguntarà: "Vol dir que no s'ha equivocat, senyor ajuntalletres? Les dues xifres no són possibles!!!" Doncs miri, sí. Ho són. Però és que el trending topic (o tema més seguit en un cert moment a Twitter) va ser possible amb només 14.200 piulades. És a dir, vendre'ns que una notícia, un fet o una persona és molt seguit a Twitter vol dir exactament això, que de la gent que té un cert tipus de telèfon i que s'ha baixat l'aplicació corresponent i que l'usa, doncs això, que hi ha un percentatge d'aquesta gent que parla d'un tema que la immensa majoria de la societat ignora.

Partit de la Lliga espanyola entre el Reial Madrid i l'Osasuna. La gran novetat és que juguen a les 12 del migdia. Ho fan pel mercat xinès. Amb el canvi horari, allà és una hora perfecta perquè milions i milions d'espectadors s'enganxin a la Lliga espanyola, tal com, pel que sembla, ja ho estan a altres lligues europees, i perquè això sigui un no parar d'ingressar virolles per drets de TV i publicitat. L'endemà del partit Beijing TV dóna les audiències i... gran èxit!!! 60 milions de xinesos van mirar-se'l. Conclusió: fot-li partits a les 12 i, au, traiem el ventre de penes. Dues setmanes després l'empresa Kantar Media, experta en audiències, decideix mirar-s'ho millor i descobreix que l'audiència real va ser d'1,3 milions d'espectadors... Vaja, que només va haver-hi 58,7 milions de diferència. I què es mirava la gent? Un partit de ping-pong que feien en una altra cadena i que, per cert, no va ser trending topic.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT