Publicitat
Publicitat

L' EDITORIAL

TV3, eina bàsica i reptes importants

Els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), la Corpo, són un puntal bàsic de cohesió social i nacional. Donen veu i reflecteixen la pluralitat del país, i ho fan, en general, amb uns bons estàndards de qualitat i rigor professional. I en català, fet que ha contribuït decisivament a normalitzar l'ús social de l'idioma propi del país, que tanmateix segueix tenint una presència minoritària als mitjans de comunicació, sobretot a la televisió. TV3 és una bona televisió europea, més barata que moltes cadenes públiques del continent i amb molta penetració social, líder al seu territori. És un mitjà creatiu, popular, amb una àmplia i variada oferta, tan informativa com de ficció i lleure. Estem, doncs, davant d'un model reeixit, un èxit històric. Un model que en l'etapa Terribas que ara es tanca ha recuperat el lideratge tot i patir ja rebaixes en el pressupost i davallada publicitària. La crisi fa necessari replantejar-ne costos i dimensió, com està passant amb tants serveis públics bàsics.

La viabilitat econòmica de la Corpo exigeix reformes internes que, com ha anunciat el seu nou president, Brauli Duart, s'han de plantejar des d'un doble diàleg: amb el Govern i amb els professionals de la casa. El repte principal de la CCMA és repensar el seu funcionament i estructura minimitzant els danys en els continguts. Es tracta que oients i teleespectadors no notin els ajustos i que, en conseqüència, la televisió i ràdio públiques mantinguin la qualitat i l'oferta. Hi ha dos reptes indefugibles més. D'una banda, garantir la independència professional, cosa que exigeix que en el dia a dia predominin els criteris periodístics professionals. I, de l'altra, garantir la pluralitat a través d'un òrgan que actuï en representació del Parlament.

TV3 ha de seguir sent líder televisiu i motor de la indústria. És bo i saludable que tingui competència privada en la nostra llengua, com ja li ha passat a la ràdio. Catalunya i el català necessiten uns bons mitjans públics. Són una eina cabdal.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT