Publicitat
Publicitat

LA LLAMBREGADA

TV3: ni tot és blanc ni tot és negre

Primera pregunta: totes les crítiques a la retallada que el Govern estudia fer a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals les fan des de la defensa militant de la ràdio i la televisió públiques que tant han ajudat a intentar normalitzar la llengua al nostre país? Doncs miri, no. Darrere d'algunes hi ha interessos personals, empresarials i polítics. Lícits, però que pol·lueixen el debat real. Segona pregunta: tots els suports a la retallada els fan des de la defensa militant de la racionalització dels mitjans de comunicació públics i del malbaratament dels diners de tots? Doncs miri, tampoc. Hi ha interessos personals, empresarials i polítics. Lícits, però que pol·lueixen el debat real.

Al país de les retallades i les congelacions, semblava lògic pensar que la podadora també havia d'arribar a la televisió i a la ràdio públiques. ¿O és que algú pensa que n'han de quedar totalment al marge? Si és així que ens ho expliqui amb arguments periodístics i de país. Dit això, ¿i de quines retallades estem parlant? D'eliminar dos canals? Ah, és que n'hem de tenir 6? De retallar pressupost? Molt bé, doncs si no rebaixem despeses per la via proposada, o bé adeqüem una plantilla de 2.700 treballadors (superior a la de Telecinco i Antena 3 juntes), o bé fem fora les productores que omplen la majoria d'hores de programació i que penqui la gent de la casa. D'eliminar el futbol? Quins partits, els del Barça o els apassionants Rayo-Getafe? I la pregunta repicó: sóc l'únic sorprès que al TN migdia de divendres, amb una durada total de 59', només 11'47" fossin per al seu tema (i ja no entro en el contingut). Va recordar-me l'espai que el Grupo Godó va concedir-se al seu no-debat electoral. Ah, i per posar-me la bena abans de la ferida, si algú ho desitja, parlem un dia d'aquests de subvencions. Públiques i privades. Directes i indirectes. De cara o amagades. Cap problema.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT