Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Tornen Alaska i Vaquerizo

La MTV ha iniciat la segona temporada del reality show amb què anem seguint la vida de l'Olvido Gara i el Mario Vaquerizo, un dels matrimonis més peculiars de la faràndula espanyola. Sense cap mena de dubte aquest programa ha incrementat l'índex de popularitat de la cadena a l'Estat perquè les escenes de la parella han estat carn de zàping. I amb raó. Aquesta és la millor prova de l'èxit. Si la primera temporada la trama argumental girava al voltant dels preparatius del seu casament, ara la parella afrontarà el viatge de noces.

En un principi el format televisiu ens va sorprendre positivament, sobretot per l'elecció de la parella protagonista. El món artificial, frívol i surrealista del matrimoni era el caldo de cultiu perfecte per crear un bon format. No calia ficcionar situacions perquè Alaska i sobretot el seu marit oferien material de manera espontània. Ara, amb la segona temporada, el programa sorprèn menys. Ja coneixem els amics, la casa i les seves dèries. L'espectador ha normalitzat l'addicció dels personatges a les cerveses, l'obsessió per les dietes i les visites dels amics estrafolaris. Ja hem vist la parella treballant i anant de vacances. Esperem, doncs, que el viatge de noces comenci aviat perquè ofereixi un context diferent.

A més, mentre que Alaska es manté en un molt digne segon pla, Vaquerizo ja està massa encantat d'haver-se conegut. Si primer ens queia bé, ara satura. Veure'l fer la maleta amb repulsió, buscar calces a l'armari o llegir redaccions als amics ja no fa riure. L'èxit del programa l'ha convertit en una caricatura, i es posa davant la càmera com si ho fes davant d'un mirall per contemplar-se. L'espontaneïtat divertida del principi ha passat ara a un egocentrisme ridícul i vanitós. Ha vist que presumint d'ignorància ha generat escenes d'èxit i s'ha convertit en una constant. L'anar i venir entre l'estultícia i el divisme cada vegada fa menys gràcia. Amb tot, és el que sempre passa amb els realities : acaben creant monstres.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT