Publicitat
Publicitat

Obladi-oblada

"Visc en una reunió permanent"

48 anys. Creatiu mític i enamorat de la publicitat més que publicista. Li agrada mirar sota les taules i les dutxes llargues. Prefereix un SMS a una trucada i els conceptes a les idees. Va estar enganxat al teletext i ara el tempta el Twitter. És director creatiu i vicepresident de l'agència S,C,P,F... Us presento el mestre.

Tot s els boscos haurien de ser com aquest. Espès, arrissat, sec, mut. Una meravella. El Toni porta cordons a les sabates i rínxols al clatell. Una barba forta i un coll ample. No li veig la nou al coll. Té un discurs musculat i les idees clares: pirotècnia perfecta. Jo obro els ulls més grossos que els meus ulls normals i escolto atenta. Què és la publicitat? Construir percepcions de valors per a les marques: un valor afectiu que fa que et sentis atret. Té pinta de paio íntegre, d'home sencer com una ametlla, el Toni. La publicitat manipula? En la mateixa mesura que ho fan uns talons o un pintallavis, sí. Menteix? També, però és una mentida acceptada: es tracta de maquillar les coses. Ens pot fer més feliços, la publicitat? Sí, de la mateixa manera que ho pot fer un acudit o una pel·lícula: ens pot donar micromoments de felicitat.

intuïció i dispersió.
Diria que ell ho és, de feliç. Com és el teu dia a dia? Jo visc en una reunió permanent i em passo la vida prenent decisions. A la feina i a la vida? Riu com dient què vols que et digui: a casa, amb 4 dones, això funciona d'una altra manera. Com et vénen les idees? Connectant dos punts, en petits moments de dispersió. I això a on et passa? A la dutxa, molt. Però les idees no es tenen, es troben: és més important saber-les veure que tenir-les. Amb els ulls encara més oberts, encaixo la lliçó sense parpellejar. L'espot està en decadència? Entès com una peça de 30 segons que llançaves a una audiència milionària, sí. I quin és el futur de la publicitat? Si et sabés contestar això, seria milionari.

audàcia i aplom.
El Toni veu coses que els altres no veuen. I amb aquest sisè sentit ha parit campanyes mítiques. Anem a pams: Toni, tu condueixes un BMW? No, jo tinc una furgoneta Volkswagen. Portes la campanya del PSC, els votes? Sí. Tot i que només he votat Maragall amb convicció. Ara voto el PSC perquè no surtin els altres. Podries treballar per al PP? No. Tens els diners al Banc de Sabadell? Jo sóc de La Caixa de tota la vida, però ara la meva dona s'ha fet del Banc: és un banc collonut. I el Guardiola? També, tot i que jo sóc periquito. Em va agradar conèixer el Pep per comprovar que no és tan sant com sembla: és un paio normal que odia el Madrid i es troba guapo a les fotos. És intel·ligent i carismàtic, però no és Gandhi. Compreses Evax, m'imagino que no en fas servir? No, però t'he de dir que a casa, amb dona i tres filles, l'expert sóc jo.

el què i el com.
El Toni és un miniaturista, redueix grans engranatges en dianes concretes i precises. Com més simple, més complicat? Sí. Què és més important, el què o el com? És tan important una cosa com l'altra, però és més difícil trobar el com que el què. Quin seria l'eslògan de la teva vida? Un paio amb sort. A vegades penso que un dia pagaré per haver tingut tanta sort. Estic esperant l'hòstia. Juguem a fer eslògans, un per al món de la parella: Intenta que duri! Sóc romàntic i un cursi: jo crec en els per sempres . Un altre per tenir fills? No t'ho pensis, perquè mai n'estàs convençut del tot . Per al divorci? Pensa-t'ho , és un drama. I per acabar, me'n fas un per a la mort? Fi . La mort és el que posa la sal a la vida. Els límits, en general, donen gràcia a tot. 3.251 caràcters, aquest és el meu, de límit.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT