Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

15 anys de 'Saber y ganar'

El concurs de La 2 ja fa temps que ha passat a la història de la televisió. En quinze anys el panorama mediàtic ha canviat moltíssim però Saber y ganar s'ha mantingut, discret però constant. Un clàssic d'on han nascut llegendes: el fantàstic estat de conservació de Jordi Hurtado és una d'aquelles bromes que formen part de la tradició humorística ibèrica. L'agilitat, un nivell de dificultat raonable i la dinàmica segura de la pregunta i resposta són virtuts d'aquest concurs. Saber y ganar no té pretensions: és una fórmula modesta, unes dinàmiques tradicionals i una presentació convencional. Aquesta voluntat de no fer invents o oferir l'essència del concurs pur i dur l'ha convertit en un clàssic. Jordi Hurtado, un presentador català que a TV3 només l'han volgut per portar-lo de convidat de tant en tant, és la màxima representació del presentador que ja sembla de la família. Ell juga, justament, aquesta carta de la proximitat. Ahir tractava els exconcursants que van tornar per celebrar l'aniversari amb una familiaritat entranyable. Els pregunta per la canalla, envia un petó a la dona i es preocupa per la seva situació laboral. Fa com si recordés el poble i el nom de tots ells. Ahir fins i tot va saludar la Shakira perquè li consta que la seva família és seguidora del programa. Hurtado és la versió televisiva de l'amo amable de la merceria de tota la vida que dóna un tracte exquisit als clients. La seva marca és aquesta entonació afectada, la cantarella motivadora. Juga a allargar les últimes lletres de les paraules: " Gracias, Pilarrrrr ..." i fa malabars amb la pronunciació d'idiomes i dialectes. Hurtado no universalitza sinó que ha trobat en el detall i la màxima concreció la millor manera de globalitzar el concurs.

Tant de bo d'aquí deu anys pugui felicitar-los des d'aquesta columna per les noces de plata. Si no, vagi per endavant la més sincera enhorabona. Felicitats, Jordi, ja m'explicaràs el secret d'aquest fantàstic pacte amb el diable.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT