Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Es busca nom per batejar tota una dècada

Mirant enrere, recordem els anys noranta com els millors, la dècada en què vam anar a més. I la primera dècada del segle XXI és coneguda i reconeguda mundialment com la de les decepcions. Un decenni que comença amb la caiguda de les Torres Bessones i acaba sotmesa a una crisi mundial tan galopant és una galleda d'aigua freda a moltes expectatives. Assumit això, quin nom posaríem als anys que estem vivint? La dècada de què? Porto unes hores buscant la paraula adequada, sabent que és absurd, perquè portem només dos anys, i a la velocitat que anem vés a saber on serem el 2020. Però és evident que tinc certa pressa per tancar-la. Ara mateix, i com a europeus, segur que la valoració provisional seria encara pitjor que la del període 2000-2010. La primera decepció era moral, i ara la degradació s'estén, hi ha una marxa enrere de debò. ¿És la dècada de la regressió? Som en un interregne, es descompon el món del segle XX i no hem muntat el nou món, un nou sistema, i retransmetem en directe el desconcert. El millor que ens podria passar és que tanta intensitat fes que el 2020 ja haguéssim trobat nous camins, haver aconseguit que tot plegat fos només un pas enrere per començar-ne a fer dos endavant. Potser és transició , la paraula que busco, però no és el concepte amb més prestigi al nostre vocabulari.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT