Publicitat
Publicitat

LA LLAMBREGADA

Una cacera o un tràfic d'influències?

Doncs sí, aquest article (també) va sobre tot això del rei. Concretament sobre l'apartat titulat: "Qui pagava la festa i, sobretot, per què?" Però abans, una prèvia. Al principi van justificar l'excursioneta dient: "No, és que el rei s'ho ha pagat de la seva butxaca". I jo, que sóc molt ignorant pregunto: ah, però el rei té butxaca pròpia? És a dir, un senyor que viu del pressupost de l'Estat des que va néixer, pot diferenciar entre els seus diners i els diners públics? Jo ho ignoro. Dit això, anem per feina.

Uns quants van respirar en saber que havia anat a la cacera convidat. Per qui? Per un tal Mohamed Eyad Kayali, que ens ha estat presentat com un "magnat hispanosaudí d'origen sirià" (per cert, que bonica és la paraula magnat ). I qui és aquest ciutadà? És la mà dreta a Espanya del príncep Salman bin Abdalaziz Al Saüd, ministre de Defensa de l'Aràbia Saudita i "amic íntim del rei". Per tant, fins aquí tenim que qui va convidar el rei a la famosa cacera va ser l'home de confiança d'un amic seu, cosa que és una cosa molt bonica perquè l'amistat és una cosa molt bonica. Ara bé, si anem una miqueta més enllà, descobrim que el tal Salman va ser la peça clau perquè el consorci espanyol format per OHL, Talgo, Adif, Renfe i Indra aconseguís el fabulós contracte de construcció de la línia de tren que unirà la Meca i Medina, una peça de caça major per a la qual també va treballar França i Sarkozy en persona (ves que alguns dels comentaris que fa el xicot als seus mítings, a part de ser certs, no tinguin un origen en aquesta història).

Tenint en compte com estan últimament les sensibilitats, potser convindria, a part de demanar perdó, donar més explicacions sobre la convidada. Més que res per evitar que la gent pensi malament, que ja sap vostè que la gent és molt mal pensada... I si no que l'hi preguntin a l'Urdangarin, pobret, que només volia crear un institut sense ànim de lucre.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT