Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Per començar bé el 2012

Els apocalíptics preveuen un 2012 catastròfic que, a més, si tot va com ha d'anar, acabarà amb la fi del món. Tot fotrà un gran pet final pels voltants del desembre del 2012, diuen. Tot plegat molt il·lusionant ara que just he començat a pagar una hipoteca. A la televisió, una mica més del mateix; optimisme a carretades. És cert que cal veure quins efectes tenen les retallades en la televisió pública del país i si podrà continuar mantenint el lideratge. També cal esperar per saber com evoluciona la crisi dels mitjans locals i si haurem de continuar assistint a un funeral setmanal com a finals de l'any passat. Confiem que la sagnia s'hagi aturat. Us ho demanem, Senyor. D'altra banda, caldrà observar com va la guerra entre Antena 3 - La Sexta i Telecinco-Cuatro, però és evident que la seva posició dominant en el mercat de la contractació i en el publicitari no vaticinen gaire res de bo i deixen molt poc marge als petits.

En aquest escenari serà absolutament determinant observar quina és la política del PP en diversos punts claus. En primer lloc, ¿aprimaran, com han dit, les televisions autonòmiques fins a nivells irrisoris? En segon lloc, ¿entraran a sac a Televisió Espanyola, polititzant-la i desarmant-la perquè no pugui ser un àrbitre potent entre els dos grans grups de la televisió espanyola? I mantindran una TVE sense publicitat? En tercer lloc, ¿regularan una altra vegada el mercat de la TDT ara que s'ha demostrat que no hi ha prou pastís per a tothom?

Suposem que moltes d'aquestes preguntes ja les té més que reflexionades Mariano Rajoy i quan li sembli bé ja ens comunicarà les respostes com si fóssim uns vulgars ministres. En tot cas, seria bo que algú li digués que el sector no està per tirar coets i que no convenen gaires més sotracs. El sector audiovisual ja fa uns quants anys que pateix aquesta maleïda crisi com ningú. Ei, això sí, comencem l'any amb il·lusió.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT