Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La crisi com a excusa

Dimecres Sálvame es va convertir en un drama perquè acabaven de comunicar a Chiqui, la col·laboradora amb nanisme, que l'acomiadaven. A sobre, li van fer dir que era ella qui creia que necessitava obrir-se a nous horitzons professionals. Però la noia bramava desconsolada i després d'obeir les instruccions de direcció es va dedicar a demanar feina. J.J. Vázquez la consolava afectat. Fins i tot va fer veure que s'eixugava una llàgrima. El súmmum de la hipocresia va arribar quan J.J. va argumentar a Chiqui que en temps de crisi s'havien de fer retallades i que en aquesta ocasió li havia tocat a ella. Mira que l'excusa de la crisi hi ha hagut gent que l'ha aprofitat per fer barrabassades, però s'ha de ser molt cretí per justificar l'acomiadament de la noia com una qüestió econòmica per a Telecinco. Chiqui ha fet tot el que li han demanat: s'ha disfressat de majorette , de bombera i de cuinera. Ha fet ballet aquàtic i ha fet entrevistes en què el menys important eren les seves preguntes. El programa l'ha utilitzat amb enginy per crear desconcert i perplexitat. Ha estat la protagonista d'escenes surrealistes.

Lògicament Sálvame negarà cap mena de voluntat de fer espectacle amb una nana i dirà que l'ha tractat com a qualsevol professional. I no hi haurà proves que demostrin el contrari. De fet, amb Sálvame és impossible acordar on són els límits entre la falta d'escrúpols i l'entreteniment, o entre el cinisme i l'espectacle. El que per a uns és una cosa, per a la televisió n'és una altra. Situacions que a alguns ens fereixen l'ànima els altres les disfressen d'absoluta naturalitat. Si sentim rubor és que el problema és al nostre cervell. Chiqui deu ser la col·laboradora que cobrava menys, i amb qui la relació espectacle-preu sortia més a compte. Ara la foten al carrer per fitxar la terrible i saturant Aída, que segur que es ven per un caixet més elevat. Però tant els fa. L'acomiadament televisat d'una noia amb nanisme no deixa de formar part de l'espectacle.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT