Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

A favor dels cervells que van i vénen

Em diu la Montserrat Vendrell, de Biocat, que està cansada de llegir alarmes, incentivades ara per la crisi, sobre el tòpic anomenat fuga de cervells . Creu tot el contrari: que els cervells han de viatjar, i que la nostra aspiració ha de ser la màxima activitat en els fluxos de cervells. Que en marxin, i que tornin, i que en vinguin de fora. Ser capaços de tenir gent nostra al món i atreure aquí talent d'altres bandes, que trobi estímuls per treballar en equip al nostre país. Em sedueix la idea dels cervells en moviment, que no es fuguen, perquè no és que fugin de res, sinó que van i vénen a pols estimulants. La tecnologia de la comunicació afavoreix la connexió, la cocreació, la cooperació, hi ha viatges reals i virtuals. Toca treballar per un model propi vinculat a la recerca que ens faci atractius, pioners. D'això va en part el nostre dossier d'avui, que pretén descobrir què té Massachusetts per veure en què i com ens hi podríem assemblar. Per fer-ho hi ha un repte en què els mitjans hi tenim responsabilitat, que no és prestigiar la ciència, sinó un pas bastant anterior: difondre-la. Perquè més que desprestigi, que no en té, hi ha indiferència, desconeixement. I cal aprofundir en què passa a les nostres universitats i centres de recerca per prestigiar el que s'ho mereixi i criticar el que no. Per empènyer a fer els canvis necessaris per ser un país líder i atractiu en els fluxos de cervells.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT