Publicitat
Publicitat

LA LLAMBREGADA

La informació és un servei públic?

Suposem que vostè és un (o una) sindicalista i que ahir estava a favor de la vaga general. Vostè què preferiria, que se'n parlés, de la jornada, o que no? Se suposa que qui convoca una vaga general vol que se'n parli al màxim, oi? I que vol que la ciutadania tingui el màxim d'informació de les distintes accions sindicals i de la manifestació, no? Discutiríem si això topa o no topa amb el dret a fer vaga de qui ha d'informar, però tenim clar que, en un món mediàtic, si no apareixes als mitjans no existeixes, oi? Per tant, si el dia d'una vaga general ningú n'informa, qui l'organitza perd una de les millors armes propagandístiques.

Molt bé. Ara imaginem que vostè és sindicalista en un mitjà de comunicació públic i que decideixen fer vaga. I es passen el dia de la vaga general o bé emetent reposicions o bé posant música. Perfecte. Tot el dret del món, només faltaria. Ara bé, vostè ha pensat que si el seu mitjà no és present al mercat, els consumidors/espectadors/oients se n'aniran a un altre lloc a obtenir informació? I vostè que és un sindicalista conscienciat (o conscienciada) segur que defensa que els mitjans públics són independents i pensa que els privats responen a interessos particulars d'empreses que, normalment, són de dretes i que, per tant, com que estaran en contra de la vaga, en parlaran malament, oi? Perfecte, doncs arribats aquí, haig de dir-li que ahir vostè va cagar-la. Desapareixent del mapa mediàtic, vostè va permetre que altres li fessin el discurs. Callant, vostè va deixar buit un espai que potser ja no recuperarà. Els mitjans públics es defensen, precisament, en dies com els d'ahir, quan la televisió i la ràdio pública d'un país no pot abandonar els seus ciutadans. Hi ha serveis públics que són bàsics i la informació n'és un. Despatxar un dia com el d'ahir amb vídeos i música és un error. Encara que sigui per no donar aire (més) a la competència.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT