Publicitat
Publicitat

TOVALLONS NEGRES

La nostra filosofia

Matí de loteria a la ràdio i a la tele. L'amo de l'administració La Bruixa d'Or, Xavier Gabriel, li explica a l'Helena Garcia Melero que no, que no troba a faltar les castisses celebracions per part dels afortunats a la porta de l'administració. "No en som partidaris -explica-. Lo cava s'ha de beure, per tant, hem canviat la filosofia".

No pot tenir més raó el senyor Gabriel. El cava s'ha de beure. Però, tot i així, la gràcia d'una celebració d'aquesta mena és que sigui espontània i que se salti, per tant, les regles de la lògica. Que no tingui cap filosofia. Que l'afortunat se'n vagi a l'administració on ha comprat el dècim amb una ampolla de cava amb el propòsit de convidar tothom. I que l'alegria d'aquest afortunat (que podrà "tapar forats") sigui tan superlativa que al final faci servir l'escumós per irrigar la parròquia.

Comprenc que les empreses expliquin als clients "la seva filosofia". Buscant per aquí i per allà he vist que tenen "una filosofia" els de la casa Bimbo, els de la casa Bancaja i fins i tot els de la casa de gespa artificial Luxgrass. Però que s'hagi de tenir una filosofia per celebrar que t'ha tocat la grossa em sembla un pèl exagerat. És com allò de "la cultura". Vam començar tímidament parlant de "la cultura de l'esforç", vam seguir amb "la cultura de l'aigua" i vam acabar amb "la cultura del no". Qualsevol dia algú ens parlarà de la cultura del "psè" i de la filosofia de gratar-se.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT