Publicitat
Publicitat

A LA CIUTAT

La pizza religiosa

A la tele passen un espot de tres minuts que conté la llavor d'una nova religió. Una mare col·loca durant una setmana els seus tres fills a casa els avis, que tenen una masia impressionant. Allí, amb vestidets i capells de família reial, són feliços fent vida de camp: fan guerres de globus d'aigua, empaiten gallines, veuen com mamen els vedells, es gronxen en un arbre, descansen en una hamaca, fan un herbari, miren els núvols, munten a cavall, corren pels camps de blat, cullen tomàquets i tenen converses amb l'avi a la vora del foc. Els més petits no pensen en la tele i l'adolescent no enyora els jocs d'ordinador perquè s'entreté a mirar les estrelles i a restaurar una Vespino que devia haver estat de la seva mare. Quan tornen els pares, tot és felicitat, i en aquest context de vida rústica l'àvia obre la nevera i en treu unes pizzes industrials fantàstiques, amb el seu embalatge de plàstic i la seva etiqueta de marca.

La mare veu els nens tan feliços que pregunta a l'àvia com s'ho fa amb les criatures. L'àvia respon: "Fes-me cas, filla. Tu saps fer-ho".

Per què li diu que sap fer-ho mentre veiem la pizza acabada de fer? Perquè la pizza sintetitza el saber fer. L'anunci evoca un moment tan important de la humanitat com és la institució de l'eucaristia. L'àvia no li pot oferir a la filla el seu món rural, ni els ocellets, ni el gronxador, ni els contes a la vora del foc. Però segur que la filla sabrà fer una d'aquestes pizzes, i quan ho faci tindrà tot el saber fer de l'àvia, ocellets i herbari inclosos. Tant de bo aquesta pizza, malgrat els greixos saturats i els additius que conté, tingui el poder d'aconseguir que els adolescents aparquin el Messenger i el Call of Duty , que tots tinguem converses ni que sigui a la vora de la tele apagada, i el poder de fer-nos sentir, després de dinar, com en una hamaca a l'ombra d'un cirerer. En aquests temps difícils necessitem creure en alguna cosa, ni que sigui en una pizza.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT