08/11/2011

En plena forma

2 min

Jordi Évole ho va tornar a clavar aquest diumenge amb el seu Salvados a La Sexta, i l'audiència el va premiar amb el màxim share des de principis de temporada. Més d'1,8 milions d'espectadors van seguir el particular cara a cara entre Rubalcaba i Mariano Rajoy, 298.000 a Catalunya, i el hashtag del programa, #elfuturopresidente, aquest cop va aconseguir ser trending topic mundial per quarta vegada aquesta temporada.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Évole torna a estar en forma, després d'un període, que jo situaria en el tercer any d'emissió, en què Salvados havia decaigut una mica. Els dos programes dedicats al conflicte basc també van ser estel·lars i van agafar més d'un periodista d'aquests que es fan dir seriosos a contrapeu. I és que després de 4 anys de fer Salvados, 8 temporades, el format ha tornat a agafar empenta aquesta temporada, lligant més que mai els continguts a l'actualitat més atractiva, més compromesa. Évole aconsegueix tocar els temes d'una manera diferent, arriscada, no partidista, i demostra que és un animal televisiu, cada cop més allunyat del Follonero, i que fer periodisme de qualitat i entretenir no són antagònics. Al contrari. Com qui no vol la cosa, Évole centra l'objectiu, et fa reflexionar i et fa atractius alguns continguts que d'altra banda, segurament, no consumiries. I això sense renunciar al bon humor, amb certa dosi de mala llet, i al ritme televisiu que l'audiència demana. És un d'aquells programes que et reconcilien amb la televisió i que són un oasi enmig de tanta banalitat.

La figura del presentador és clau perquè els personatges s'obrin i confessin a l'enfant terrible de Cornellà coses que a un altre no li dirien. No és fàcil mantenir el llistó tant de temps i fa la sensació que Salvados té corda tot i els canvis d'hora i dia d'emissió que ha hagut de patir. Esperem que ben aviat els renovin, perquè ens encantaria continuar gaudint de bona televisió després de Nadal.

stats