Publicitat
Publicitat

L'EDITORIAL

La promoció de la moda catalana segueix sense trobar el format

La passarel·la 080 Barcelona Fashion comença demà una nova edició marcada per l'enduriment de la crisi, que afecta de manera directa el consum de moda, i per canvis importants en la seva fórmula que han generat malestar entre part dels dissenyadors. Aquesta plataforma va néixer el 2008 després de diversos intents de trobar alternativa a la desapareguda passarel·la Gaudí, que el 2003 va ser liquidada pel tripartit, que va esgrimir diversos estudis que provaven la seva poca projecció internacional i, malgrat la forta inversió pública, els seus minsos resultats econòmics. El cas és que el buit va ser aprofitat per la passarel·la Cibeles de Madrid, que es va convertir en la referència de moda a l'Estat.

Es van buscar altres fórmules, que miraven de posar l'èmfasi en la creativitat i en els dissenyadors emergents. Però els resultats, tot i que interessants culturalment, tampoc no han acabat de rutllar econòmicament. En aquest sentit es podria dir que la moda catalana ha viscut gairebé una dècada perduda. Ara, amb el retorn de CiU al poder, l'opció ha estat mantenir el format del 080, però canviant-ne a poc a poc els continguts. El nou rumb ja va començar l'any passat, però en aquesta edició s'ha fet més evident i la indústria tèxtil pura i dura ha entrat per la porta principal de la passarel·la. Marques com Desigual i Mango hi tindran la seva desfilada, i també d'altres amb menys glamur, com Punto Blanco o Escorpion.

D'entrada sembla una mica estrany i falta veure si aquesta iniciativa servirà per posicionar la moda catalana en el context internacional.

Sembla que s'hagi confós el concepte passarel·la , que sol estar associat a les creacions més arriscades, amb el de saló , destinat a la promoció de la indústria. S'està optant pel saló però en format passarel·la. S'entén que en l'actual context de crisi es vulgui ajudar les empreses, però costa d'imaginar que això ajudi a reforçar el prestigi de la moda catalana.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT