Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Té remei una portada tan pessimista?

Cada dia pels volts de les 7 de la tarda fem la reunió de portada. Ahir el concepte es va anar gestant sol. Unes 400.000 persones no tindran ni feina ni subsidi a final de l'any que ve. Goldman Sachs veu a venir recessió a Espanya. Les entitats socials viuen en estat d'alarma. Es van perdent llocs de treball. Creix la morositat. La conclusió evident és la que us heu trobat al matí: l'anunci d'un 2012 negre. Mentre la Cristina dibuixava la primera pàgina, en Francesc deia: estem espantant la gent. I t'agafen dubtes. En Manel recorda que som actors, nosaltres. ¿Pot aquesta portada fer que el 2012 sigui pitjor? Francament, la diagnosi sobre l'any que ja ensenya el nas a la cantonada és més de present que de futur, i la realitat del 2012 està força escrita. Dirigir un diari té l'avantatge que accedeixes a gent que té informació, i té l'inconvenient que aquesta gent ara mateix no et dóna bons auguris. Hi ha catastrofistes addictes a alarmar perquè saben que tenen números per encertar-ho, i hi ha els que s'esforcen a ser optimistes. Vaig ser amb un d'ells, fa poc. Un home sensat, enfadat amb els que viuen de pintar-ho tot negre. Li vaig suplicar que m'animés. I després de rumiar-s'ho uns segons en silenci va deixar anar aquesta frase. "El 2013 podem començar a remuntar, si s'han fet bé els deures". I jo: "Això vol dir que el 2012..." Se'n va anar, renegant de Berlusconi.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT