Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Fer riure o fer patir?

Cuatro ha estrenat aquesta setmana el programa Las noticias de las dos, un informatiu d'humor que ha de competir amb El hormiguero i El intermedio. Al capdavant hi ha Anna Morgade i Sílvia Abril, dues bones actrius humoristes.

L'informatiu tractat amb humor que capgira l'actualitat comença a estar molt gastat. La paròdia del format ja no sorprèn. A la presentació del programa van comentar aquella frase que predestina al fracàs: "Passarem l'actualitat pel túrmix".

Abril i Morgade s'esforcen en la comèdia, però l'humor s'acaba diluint en la tonteria. Hi ha puntes d'enginy evident en el guió que no llueixen ni transcendeixen.

Moltes rematades finals que pidolen la rialla, la pallassada tristeja i la disfressa volgudament sapastre fa patir.

Fer humor de l'actualitat més enllà de l'enginy de guió (que és complicadíssim) demana també una personalitat especial, una determinada manera de fer-ho. Fa ràbia tornar a posar (com sempre) Wyoming com a exemple. Però també Buenafuente, Faemino o Cansado, José Mota o els de Muchachada Nui. No és només el text sinó que hi ha una personalitat, un segell en la manera de comunicar-ho. No és gens fàcil trobar aquest nexe d'unió especial entre guionistes i actors. Es poden fabricar titulars, rematades, gags i històries amb l'actualitat. Però més enllà de fer riure hi ha d'haver una sensació d'autoria intransferible, d'adaptació als humoristes, que hi donin una personalitat que s'identifiqui amb ells. A Las noticias de las dos tens la sensació que haurien escrit el mateix per a elles que per al Florentino Fernández, el Quequé o l'Eva Hache.

I no tot serveix per a tots. Ara per ara no han trobat l'ànima que ens permeti reconèixer i destacar les virtuts d'Abril i Morgade.

Ja podem anar-nos adonant que el túrmix genèric que tritura l'actualitat el que acaba fent és destruir qualsevol propòsit. Fa puré els continguts perquè ens els empassem millor, però trobem a faltar alguna cosa consistent.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT