22/04/2016

Ells també es pixen (segona part)

2 min

Bona tarda, senyora Planas,

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Sóc Silvio Gamis, responsable de comunicació de l’empresa Kivik. Som una companyia global d’origen noruec que produeix i comercialitza marques per a la higiene personal com Drypads, Cleanhogar, Smellgood i Everything Soft, entre d’altres.

Fa unes setmanes vostè va publicar un article al diari ARA en relació a l’última campanya publicitària de Drypads Men. Es titulava “Ells també es pixen”, i hi feia referència als escuts protectors per a les pèrdues d’orina lleus per a home. El motiu del correu és que m’agradaria parlar amb vostè per poder-li matisar els objectius i característiques de la campanya, si no hi té inconvenient.

Vostè acusava l’anunci de “prepotència testosterònica” i voldria aclarir-li que no hi ha res més lluny de la nostra intenció. Si el protagonista operava en un quiròfan amb una banda de música tocant al costat del pacient era per la sana voluntat de treure ferro a aquest petit entrebanc amb el qual es troben cada vegada més homes avui en dia. Vam considerar que era la manera més agraïda de comunicar-ho. Com vostè explicava als lectors, el protagonista diu “¡No te distraigas por tonterías! ¡Y mucho menos por unas gotas de orina en tus calzoncillos!”, i és això el que volem transmetre: que no es tracta d’un problema. En el mateix article vostè afirmava que els anuncis de Drypads Woman transmeten, en canvi, la idea d’un melodrama. Des de Kivik neguem aquesta percepció que vostè té. Les dones són un públic prioritari per a nosaltres. Sempre les hem tractat amb la delicadesa que mereixen en una situació tan difícil. Ha d’entendre que són anuncis destinats a dones d’una franja d’edat avançada, a partir dels quaranta, i hi ha estudis que demostren que les pèrdues d’orina afecten la seva autoestima. Els nostres anuncis pretenen donar seguretat i confiança, que són valors altament positius.

També li voldríem aclarir que si en el cas dels homes fem servir el concepte “escut protector” no és per les “connotacions bèl·liques” que vostè insinua sinó per la forma anatòmica que s’adapta al cos masculí. Mai, com vostè escriu, ha estat intenció de Kivik comunicar que “pixar-se a sobre és motiu d’orgull”. Al contrari: oferim solucions a mida dels nostres consumidors. També voldria aprofitar aquesta oportunitat per enviar-li per correu convencional unes mostres perquè comprovi l’eficàcia dels nostres productes i un breu dossier amb documentació sobre la companyia. Crec que podria aportar informació sobre quin tipus d’empresa és Kivik i quins són els nostres valors. Ens agrada destacar especialment la cura que tenim del medi ambient i la llibertat i respecte cap a les persones, en tots els països on operem (més de 100 a tot el món). Moltes gràcies pel seu temps. En cas que vulgui parlar un moment per telèfon, al final del correu trobarà les meves dades de contacte.

stats