Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La telenutrició

El televisorés un dels electrodomèstics que més han contribuït a millorar la dieta. No hi ha dia que no surti per televisió un nutricionista en algun espai. Els especialistes en alimentació són els metges que més freqüenten els platós de televisió. A vegades fins i tot és excessiu, tenint en compte que sempre ens acaben explicant el mateix i donant els consells de sempre.

Amb tot, dimarts al canal 33 van estrenar un programa de la BBC extraordinari, lleuger i curiós que abordava l'alimentació i la gastronomia d'una manera diferent. Es tracta de La fàbrica de menjar d'en Jimmy . En Jimmy és un jove granger anglès que ha muntat en un graner el seu laboratori particular del menjar. A cada episodi es dedica a explicar com es manipulen els aliments perquè els consumim tal com estem acostumats. En el primer episodi, per exemple, explicava com un gra de blat de moro s'acaba convertint en un petit floc de cereal dins d'una capsa. O en el segon explicava com d'una dura i fosca remolatxa n'acabem obtenint un paquet de sucre absolutament blanc i refinat. Per narrar el procés utilitza polidores, assecadores, palanganes, trepants... Eines de treball i no de cuina per fer evident fins a quin punt els processos de manipulació desvirtuen l'aliment i les seves propietats. O ens demostra com s'ho fan els agricultors per comercialitzar els seus enciams nets i tallats a dins de bosses on no hi ha mai cap insecte. La BBC sempre aconsegueix de manera brillant convertir en atractiu i visual un procés teòric més aviat feixuc i aparentment intranscendent. En Jimmy ens revela també com aconsegueixen que el pa de motlle es mantingui tan flonjo durant setmanes. El programa ho té tot: conscienciació alimentària, coneixement del territori i els productes, valoració de la indústria, ciència, pedagogia... Un còctel extraordinari, amè, apte per a tota la família. Val la pena destacar aquesta televisió que ens alimenta l'intel·lecte com poques.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT