05/03/2012

Com veus la llum al final, si no hi ha túnel?

1 min

El 28 de novembre del 2002 el BOE va publicar dues adjudicacions per millorar els accessos a l'aeroport de Barajas i al del Prat. Va ser el mateix dia, eren projectes similars (túnels), tenien objectius idèntics (noves connexions), pressupostos semblants (218 Madrid, 257,3 Barcelona) i terminis semblants (menys de tres anys). Les obres de Barajas van anar tard, però es van estrenar i estan en funcionament des del setembre del 2011, fa mig any. Les del Prat no és que no s'hagin acabat, és que encara no han començat. És un greuge comparatiu demolidor, un desavantatge competitiu dramàtic. Avui el conseller Recoder l'hi reclamarà a la ministra Ana Pastor, i és probable que ella faci aquella cara de "sempre demanant", per una cosa que fa deu anys que ja ens van donar. Tota una dècada esperant i, deu anys després, torna a començar amb una paciència que algun dia s'estudiarà d'on la traiem. La conversa de Recoder amb Pastor, l'exigència que el port i l'aeroport de Barcelona tinguin accessos ferroviaris dignes, que els facin competitius, és tan crucial com el traspàs de la gestió del Prat, que ni tan sols entrarà a l'agenda per no demanar tant el mateix dia. No és que ens costi veure la llum al final del túnel, és que no tenim ni túnel. Amb aquest panorama al port i a l'aeroport algú pot tenir ganes de tirar-se a la via. Encara haurem de donar les gràcies per no tenir-ne.

stats