Publicitat
Publicitat

L'EDITORIAL

Anar a votar el 20-N és crucial per al Futur de Catalunya

Avui oferim una enquesta sobre intenció de vot a les quatre circumscripcions catalanes de cara a les eleccions del 20-N, una iniciativa no gaire usual, ja que normalment el focus d'atenció es posa en el resultat al conjunt de l'Estat. Ho fem perquè aquestes eleccions són diferents. En primer lloc, perquè el resultat final està cantat i només cal esperar a veure quin és l'abast de la majoria absoluta del PP que totes les enquestes pronostiquen. I en segon lloc, i més important, perquè a Catalunya els resultats aquest cop sí que poden ser determinants per al futur del país.

Aquestes eleccions serviran, entre altres coses, per comprovar fins a quin punt Catalunya és una excepció en una Espanya tenyida de blau i, per tant, quin és el suport que reben les opcions polítiques que reclamen un canvi radical en les relacions amb l'Estat, especialment pel que fa al tracte fiscal que reben els catalans. Tota negociació posterior estarà condicionada per l'aval democràtic que rebi la proposta de concert econòmic que, amb una terminologia o altra, apareix en els programes electorals d'alguns partits catalanistes. Seria un error immens, doncs, pensar que el 20-N no té a veure amb Catalunya. Hi té a veure. I molt. Després de la sentència de l'Estatut i la magnífica reacció ciutadana en la manifestació del 10 de juliol del 2010, Catalunya necessita un altre gest d'autoafirmació democràtica que visualitzi el malestar cada cop més evident amb les actuals estructures de l'Estat. I en democràcia cap gest té més força que el vot dipositat en una urna.

L'enquesta que publiquem demostra que encara hi ha sectors de la societat catalana que dubten de la importància d'aquesta cita electoral. Ha de quedar clar que quedar-se a casa, en aquest context, és donar un vot de confiança als favorits a guanyar les eleccions, que són precisament els mateixos que afirmen que no existeix cap " problema catalán " perquè la gran majoria ja està bé com està. Els volem donar la raó?

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT