País Valencià 25/11/2014

Escola Valenciana critica que la conselleria d'Educació publique el llistat de centres amb millors resultats en les proves d'avaluació diagnòstica

El president de l'entitat, Vicent Moreno, considera que aquest rànquing "no respon a raons d'avaluació pedagògica per millorar la qualitat educativa"

Europa Press
2 min

ValènciaEscola Valenciana ha criticat al publicació de la llista dels 30 centres que van obtenir millors resultats en les últimes proves d'avaluació diagnòstica ja que, en la seua opinió, "no respon a raons d'avaluació pedagògica per millorar la qualitat educativa valenciana, sinó per marginar encara més centres educatius que necessiten un suport ferm per part de l'administració educativa i que no ho tenen". "L'escola que volem no respon a rànquings propis de la Fórmula 1", ha sentencia el president de l'entitat, Vicent Moreno.

L'entitat entén que els criteris de la conselleria d'Educació "no responen a la millora de l'escola que volen els valencians" i apunta que dels teòrics 30 millors centres que arreplega el llistat, els que figuren en la primera i la segona posició són públics i exclusivament en ensenyament en valencià. "Del total –afegeix–, 11 centres educatius són de línia en valencià o de doble línia educativa i el 79% dels centres públics del rànquing tenen ensenyament en valencià".

"Podríem agafar aquests resultats per demostrar una vegada més que l'ensenyament en valencià és un ensenyament plurilingüe de qualitat, però no ho farem perquè aquestes proves no serveixen, ja que s'han d'utilitzar per solucionar problemàtiques i no per elogiar sense sentit alguns col·legis, que segur també tenen necessitats educatives per millorar el rendiment de l'alumnat i fer front al fracàs escolar", assenyala Moreno.

"L'escola que volem no respon a rànquings propis de la Fórmula 1 i la consellera María José Català continua fent polítiques educatives pomposes en comptes de millorar i introduir solucions reals en l'educació valenciana; els rànquings són propaganda, no política educativa", considera el president d'Escola Valenciana.

Informe de la Unitat Multilingüe de la UV

Per argumentar aquesta opinió, Escola Valenciana es remet a un informe sobre la prova diagnòstica de la conselleria d'Educació realitzat per la Unitat per a l'Educació Multilingüe de la Universitat de València referit al curs 2012-2013.

En aquest document, l'entitat assenyala alguns "problemes" relatius al contingut, aplicació i tabulació de les proves, entre els quals cita centrar-se en les competències matemàtica i lingüística "ometent altres dimensions essencials"; la població escolar observada o l'objectiu mateix del diagnòstic, ja que, "encara que el rendiment escolar és el paràmetre bàsic en la diagnosi educativa, no pot ser un valor absolut per se, sinó que ha de contribuir al desenvolupament, aplicació i reformulació dels projectes educatius".

Sobre aquest tema, Escola incideix que "l'administració educativa hauria de deixar-se assessorar per bons observatoris, com són les Unitats per a l'Educació Multilingüe de les universitats valencianes".

stats