País Valencià 29/09/2016

La Generalitat Valenciana crea la marca 'Tots a una veu' per potenciar el sentiment d'orgull de ser valencians

Ximo Puig recalca la necessitat de traslladar un missatge d'unitat per aconseguir reivindicacions col·lectives com la millora del finançament

Salva Almenar
2 min

El govern de la Generalitat Valenciana segueix amb el seu intent de guanyar visibilitat després d'uns anys en què la imatge projectada per la institució ha anat molt lligada a la corrupció. De la necessitat d'aixecar la hipoteca de la mala reputació dels valencians i de l'objectiu de dotar el País Valencià de més visibilitat en el conjunt de l'Estat neix una nova imatge de marca ideada per la Generalitat Valenciana que "apel·la a la força de la unitat per recuperar l'orgull de sentir-se valencians".

La nova marca 'Tots a una veu', que acompanyarà la imatge de la Generalitat Valenciana durant el que resta de legislatura, ha estat presentada aquest dijous pel president Ximo Puig, que ha destacat que el projecte té com a finalitat ressaltar "la força de la unitat dels valencians", la qual és ara "més important que mai", ha recalcat.

El moment de la presentació de la marca no és casual, ja que aquesta imatge d'unitat dels valencians és la que es vol traslladar a Madrid en l'acte previ a la diada del Nou d'Octubre, que se celebrarà a la capital espanyola per reivindicar la necessitat d'una millora del finançament autonòmic.

"'Tots a una veu' és una forma de transmetre un missatge emocional, amb l'objectiu de comunicar allò que volem fer, que és aquest procés de reparació, reconstrucció i renaixement de la Comunitat Valenciana", ha declarat.

Així mateix, el president ha recordat la necessitat d'aixecar la "hipoteca de l'actual reputació" i recuperar l'orgull de pertinença dels valencians al seu territori. El cap del consell també ha aclarit que aquest projecte es troba al marge de qualsevol ús partidista.

La campanya ha estat desenvolupada per l'empresa valenciana Trumbo, amb la intenció de transmetre la imatge d'un govern "transparent i sostenible", enfocat al desenvolupament econòmic, el benestar social, la unitat identitària i la defensa de la cultura pròpia.

Respecte al lema 'Tots a una veu', els responsables de la marca subratllen que es tracta d'un missatge àmpliament conegut i arrelat en la societat valenciana, i amb el qual una gran part se sent identificada. Es tracta d'un símbol "despolititzat" i "molt representatiu" de la cultura valenciana, amb el qual es pretén, tal com expliquen els seus creadors, "apel·lar a la força de la unió".

Accions per a la reconstrucció

Aquesta campanya no és la primera que la Generalitat Valenciana idea per tractar d'aixecar la mala fama que, segons Puig, per culpa del PP s'han guanyat els valencians. El passat mes de maig, el govern de Ximo Puig va llançar el vídeo 'Orgull de ser valencians' amb el qual la Generalitat va tractar de posar en relleu els valors del poble valencià en un intent de fer pujar l'autoestima dels valencians.

El vídeo, però, va haver de ser retirat dels webs oficials de la Generalitat per ordre de la Junta Electoral Central donada la proximitat de les eleccions espanyoles en ser considerat un espot de propaganda electoral.

stats