Publicitat
Publicitat

Nova velocitat màxima després de l'anticicló

Felip Puig veu "normalitat" en el primer dia de velocitat variable a les entrades de Barcelona

El conseller d'Interior ha insistit que la mesura dels 80 per hora era més "dogmàtica i ideològica" que racional, i en aquest sentit ha reiterat que "no està clar quina influència tenia per millorar la qualitat ambiental de l'aire"

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha destacat la "normalitat" del primer dia en què els cotxes poden superar els 80 quilòmetres per hora en els accessos a Barcelona, sempre que els ho permetin els senyals lluminosos que marquen la velocitat variable en cada moment. Després que la setmana passada no es pogués superar la xifra dels 80 per causes climatològiques, Puig ha confiat que s'hagi anat esvaint "no només la boira meteorològica" sinó també "la de debat mediàtic i polític". En declaracions a Rac1, el conseller d'Interior ha anunciat que en els propers dies la velocitat variable s'instaurarà a les carreteres B-23, A-2 i AP-2. Després només quedarà la C-16, on els 80 per hora es mantindran al túnel de Vallvidrera per una nova normativa europea que exigeix aquest límit als túnels on no estiguin separats els dos sentits de circulació, i la C-58, on es fan les obres del carril VAO (vehicles d'alta ocupació), que encara han de durar "un any o un any i mig", en paraules del conseller.

Puig ha insistit que la mesura dels 80 per hora era més "dogmàtica i ideològica" que racional, i en aquest sentit ha reiterat que "no està clar quina influència tenia per millorar la qualitat ambiental de l'aire". L'executiu d'Artur Mas, de fet, es qüestiona més mesures instaurades per l'anterior Govern a l'entorn d'aquesta qüestió, i  en aquest sentit Puig ha anunciat que "tard o d'hora el pla de mesures per a la millora de la qualitat de l'aire de Barcelona s'haurà de revisar i sotmetre a una reflexió crítica".

De fet, Puig ha anunciat que el departament de Territori i Sostenibilitat "ja ha començat a estudiar-ho", i ha afegit que se n'haurà de parlar amb l'Ajuntament de Barcelona. A més ha recordat que el pla no estava determinat només per la mesura dels 80 per hora, perquè aquesta "era una de les 73 mesures previstes en el seu moment" en el marc del pla.

D'altra banda, el conseller d'Interior també ha fet una reflexió a l'entorn dels radars, després d'explicar que l'any 2010 la sinistralitat ha pujat als accessos a Barcelona, precisament on la circulació estava limitada fins aquest dilluns a 80 quilòmetres per hora. Puig ha assegurat que "haurem de reflexionar, en part, si aquestes topades es produeixen pel fet de frenar quan ve el radar i de tornar a accelerar quan passes la zona de control". En aquest sentit, ha assegurat: "Farem un replantejament del nombre de radars. Han d'incrementar la seguretat viària, però no han de ser font de recaptació".

Més continguts de