POLÍTICA
Política 26/06/2011

El Govern admet que els temes ambientals han perdut pes en la presa de decisions

El secretari de Medi Ambient de la Generalitat, Josep Enric Llebot, creu cal “diàleg” amb els grups ecologistes per aplicar algunes mesures previstes a la llei òmnibus

Efe
2 min
El secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Enric Llebot / EFE

BarcelonaEl secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Enric Llebot, creu que és "obvi" que els temes ambientals "han perdut visibilitat" en l'actual Govern i que "potser ha faltat diàleg" amb els grups ecologistes abans d'introduir determinades mesures en la llei òmnibus. Pel que fa a algunes de les mesures que han suscitat més controvèrsia, com l'accés motoritzat al medi natural o la modificació d'alguns límits del Cap de Creus, reconeix Llebot que "probablement es podien haver tractat d'una forma diferent, i potser ha faltat aquest diàleg". Nega, tot i això, que "s'hagi menyspreat" els ecologistes i diu que, sobretot en el tema del Cap de Creus, "no es pensava en la dimensió que tindria" en considerar que es tractava de "regularitzar un error administratiu, i de cap manera d'una operació immobiliària". Llebot, que reconeix ser "un neòfit en política", amb els avantatges i inconvenients que això comporta, assegura, però, que "de moment” no ha trobat cap problema dins del departament. 



Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Llebot, un catedràtic de Física de la UAB que va accedir al Departament de Territori i Sostenibilitat com a independent, posa l'accent sobre el fet "que el Departament responsable de les infraestructures hagi de dedicar-se als temes ambientals tampoc és banal, això ho hem d'aprofitar". Josep Enric Llebot no veu contradictori que la mateixa conselleria encarregada de la planificació de les infraestructures vetlli al mateix temps pel seu encaix mediambiental ja que, segons el seu parer, "una infraestructura no és necessàriament una agressió al medi natural". "Si a un Departament encarregat d'infraestructures li afegeixes una part ambiental, es pot influir des de dins, en el mateix lloc de la presa de decisions, en les consideracions mediambientals, i no quan el projecte ja està acabat". Amb tot, admet que encara "s'ha de provar" que aquesta estructura és més eficient que la que hi havia abans amb un departament de Medi Ambient propi i demana esperar un temps "a veure si és una estructura fallida en temes ambientals o si els temes ambientals poden entrar d'una manera més fàcil" en les polítiques de la Generalitat.



Excés de normativa

Sobre la possibilitat que les noves activitats econòmiques no precisin d'un informe d'impacte ambiental previ, amb l'objectiu d'agilitzar els tràmits empresarials, Llebot no considera que hi hagi menys garanties en qüestions ambientals, ja que "es faran inspeccions posteriors per controlar l'autorització". En aquest àmbit, el secretari de Medi Ambient explica que a Catalunya "s'havia arribat al fet que les condicions que es demanaven aquí eren superiors a les regulades per la normativa estatal i fins i tot l'europea", cosa que produïa "un greuge a les empreses, quan la filosofia de la UE és que hi hagi la mateixa reglamentació a tots els països de la Unió pel que fa als temes ambientals".

stats