Política 16/04/2014

L'avió del rei Joan Carles s'avaria a Kuwait

És la cinquena vegada que passa en els darrers cinc mesos. S'espera que el rei arribi a temps per presidir la final de la copa del rei de futbol, que se celebra aquest vespre a València, després que els tècnics hagin reparat l'avió i s'hagi enlairat amb una hora de retard

Efe
2 min
El rei Joan Carles i Ali Thunayan Al-Ghanim / EFE

KuwaitNova avaria a la flota aèria oficial espanyola. Aquest cop ha sigut l'avió en què viatjava el rei Joan Carles, desplaçat als Emirats Àrabs i a Kuwait. L'aeronau que s'ha espatllat és un Airbus A-310 de la Força Aèria Espanyola. Els tècnics l'han pogut reparar i el monarca s'ha enlairat de l'aeroport de Kuwait amb una hora de retard, cap a les dues del migdia. Si no hi ha més imprevistos, es preveu que Joan Carles arribi a temps per presidir la final de la copa del rei de futbol, que se celebra aquest vespre a València.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

L'avaria l'ha causat un error en la transmissió que obre i tanca la vàlvula d'entrada de combustible al motor esquerre, que no responia a les ordres de comandament del control de la cabina. Els tècnics han necessitat mitja hora, aproximadament, per a reparar-ho.

De tota manera, el govern de Kuwait havia posat a disposició del monarca espanyol una aeronau oficial kuwaitiana per garantir el retorn de Joan Carles, segons ha informat el ministre espanyol de Defensa, Pedro Morenés, a bord de l'avió espanyol.

A més de Morenés, hi viatgen també els ministres de Foment, Ana Pastor, i d'Indústria, Energia i Comerç, José Manuel Soria, que han acompanyat el rei en el viatge oficial al Golf Pèrsic, que ha finalitzat avui a Kuwait .

Cinquena avaria a flota oficial en els últims cinc mesos

La d'avui és la cinquena avaria soferta en els darrers cinc mesos per les aeronaus destinades al transport de les principals autoritats de l'Estat.

L'última avaria va tenir lloc el 22 de març. En aquella ocasió, va ser l'A-310 en el qual la reina Sofia tornava d'un viatge de cooperació a Guatemala, després de fer escala a la República Dominicana.

De les tres avaries anteriors, dues van ser en els A-310 de la Força Aèria Espanyola. El novembre passat, el príncep Felip no va poder enlairar-se de Torrejón, al Brasil, i el gener es va torbar amb un altre error quan feia escala a Santo Domingo, de viatge a Hondures.

El 7 de març hi va haver un altre error a l'avió Falcon amb el qual el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, havia de tornar de Dublín.

Després de l'avaria soferta per l'avió de la reina el 22 de març, el ministre de Defensa, Pedro Morenés, va convocar una reunió amb el secretari d'Estat de Defensa, Pedro Argüelles, i amb el cap de l'Estat Major de l'Aire, Francisco Javier García Arnaiz, per analitzar la situació de la flota destinada al transport d'autoritats, que consta de 2 Airbus A-310 i cinc Falcon.

Després d'aquesta reunió, Morenés va encarregar un pla de renovació de la flota de transport estratègic de l'Exèrcit de l'Aire, tenint en compte les necessitats per al transport de personal militar i de material i, en segon terme, l'ús d'aquests avions per part de les autoritats de l'Estat.

Morenés també va donar instruccions al secretari d'Estat perquè es tornessin a revisar els procediments de manteniment que duu a terme l'empresa responsable, i perquè busqués els suports necessaris per reforçar els processos que actualment es duen a terme.

A més, va demanar al cap d'Estat Major de l'Exèrcit de l'Aire que revisés els procediments de manteniment que, independentment dels que realitza l'empresa adjudicatària, porta a terme el propi Exèrcit de l'Aire.

stats