NOU GOVERN
Política 30/12/2010

Els peatges, un 3,45% més cars

El conseller de Territori i Sostenibilitat també revisarà el Pla Nacional d'Infraestructures i el projecte de la línia 9 del metro de Barcelona

Efe
2 min
Baltasar traspassa Medi Ambient i Habitatge a Recoder i Pelegrí.

BarcelonaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha avançat que revisarà el Pla Nacional d'Infraestructures, el projecte de la línia 9 del metro de Barcelona i que s'incrementaran l'any vinent els peatges de les autopistes de la Generalitat en una mitjana del 3,45%.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

En declaracions a RAC-1 recollides per EFE, Recoder ha asseverat que és "absolutament impossible i irreal", tenint en compte l'actual conjuntura econòmica, poder executar el Pla Nacional d'Infraestructures, que suposa una inversió de 100.000 milions d'euros en els pròxims vuit anys, pel que ha anunciat que haurà de "revisar i abaixar les expectatives" en els plans d'infraestructures. El conseller ha afirmat, a més, que caldrà revisar el projecte de la línia 9 del metro de Barcelona a causa del seu "sobrecost", que, segons ha dit Recoder, suposa una "desviació de 500 milions d'euros a l'any".

El nou responsable del departament ha subratllat que és una obra "absolutament necessària i imprescindible", però que "provoca un problema de país", en absorbir la meitat dels recursos (del seu departament), cosa que, segons la seva opinió, "impedeix fer polítiques de reequilibri territorial". A més, Recoder ha avançat que l'any vinent els peatges s'incrementaran una mitjana del 3,45%.

El conseller s'ha referit també a altres infraestructures clau per al govern de CiU com el Quart Cinturó, una obra "molt important per al país i per a la competitivitat de l'economia catalana", o la gestió del model aeroportuari. Respecte a aquest últim punt, Recoder ha reiterat que la Generalitat ha de tenir "veu, vot i decisió" en la gestió de l'aeroport del Prat (Baix Llobregat) i ha lamentat que el govern espanyol hagi decidit de forma unilateral la privatització d'alguns serveis.

Quant al límit de velocitat de 80 quilòmetres per hora a l'àrea metropolitana de Barcelona, una mesura que va impulsar ICV i que ha estat objecte de controvèrsia entre aquest partit i CiU, el conseller ha asseverat que hi ha altres "alternatives" i "solucions" per reduir la contaminació, i per tant aquesta mesura es pot "flexibilitzar".

Recoder ha informat, d'altra banda, que ja s'ha posat en contacte amb el ministre de Foment, José Blanco, amb el qual mantindrà una trobada en els pròxims dies.

stats