Publicitat
Publicitat

ELECCIONS MUNICIPALS

Portabella vol reformar les Rambles i l'entorn de plaça de Catalunya per fer la zona més "passejable"

El candidat independentista vol reduir la contaminació potenciant la moto elèctrica, el cotxe híbrid, el transport públic i regulant el trànsit als cascs antics

El candidat de la coalició Unitat per Barcelona, Jordi Portabella (ERC), s'ha oposat a la política de "grans esdeveniments i infraestructures" que, assegura, comparteixen PSC i CiU, però no vol renunciar a impulsar reformes per fer la ciutat més "pròxima" i "passejable". Així ho ha assegurat avui en una roda de premsa a la seu de l'ACN, en què ha concretat que vol plantejar una "revisió integral" de les Rambles, per tal de convertir-les en "símbol de modernitat" que "mostri els valors de coneixement i sostenibilitat" que han de caracteritzar la nova revolució industrial per la qual aposta la candidatura independentista.

Portabella també ha criticat la situació de les places més cèntriques de la ciutat i ha assegurat que "la plaça d'Urquinaona només serveix per agafar el metro", "la plaça de Catalunya és un nòdul de transport públic on és massa fàcil perdre-s'hi" i "la plaça d'Universitat està descontextualitzada i no s'hi pot anar a fer res". Per tot això, el cap de llista republicà ha lamentat que "el centre de la ciutat és inòspit" i l'ha contraposat amb una Barcelona "basada en la proximitat, per passejar-hi". Altres reformes per les quals aposta són les de la Sagrera i de la Zona Franca.

El dirigent d'Unitat per Barcelona s'ha fixat també reduir la contaminació de la ciutat, potenciant la moto elèctrica, el cotxe híbrid, el transport públic i "regulant el trànsit als cascs antics" –com a Gràcia– per dificultar-hi l'accés amb vehicle a qui no sigui del barri. També aposta per impulsar una taula d'experts en mobilitat i contaminació atmosfèrica per fixar els objectius de la ciutat per als propers anys.

Més continguts de