Política 28/11/2011

La campanya 2.0 es queda en l'anècdota

La cursa per guanyar seguidors i les polèmiques superficials marquen la pauta

Auri Garcia Morera
2 min
Una captura de pantalla del Facebook de la candidata popular al Senat

BarcelonaLes xarxes socials encara no són determinants en els resultats de les eleccions. L'expert en comunicació política Antoni Gutiérrez-Rubí explica a l'ARA d'aquest dilluns que "tenen una importància creixent però encara no són decisives per guanyar". El consultor especialitzat en xarxes socials Genís Roca hi afegeix: "El fet digital canviarà les regles del joc, però encara és futur".

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

La campanya 2.0 de les eleccions del 20-N ha estat marcada, d'una banda, per la cursa per guanyar seguidors, que Genís Roca compara amb "allò de veure qui la té més grossa".

Rajoy ha guanyat aquesta cursa a nivell estatal i Bosch, a nivell català. Qui millor ha aprofitat els 15 dies de campanya per sumar nous seguidors a Twitter, però, ha estat Chacón. I per darrere d'ella i de Bosch, Coscubiela.

Les curiositats més destacades

Les curiositats i les polèmiques han estat l'altre aspecte protagonista de la campanya 2.0. En el cas de Duran, han cridat l'atenció els seus postuits, notes escrites a mà que el seu equip fotografiava. Chacón ha estat protagonista per les polèmiques al seu voltant: el vídeo del PSC, el debat de 8TV o el fotomuntatge de la candidata ensenyant un pit que una dirigent del PP va publicar a la xarxa.

Esquerra ha estat el partit més fort, i ha col·locat #durandiputatdesde1979 entre els trending topics de l'Estat, i Coscubiela ha presumit de ser l'únic candidat que ha fet servir Twitter com a eina de comunicació personal durant tota la campanya. Fernández ha passat força desapercebut i només ha estat protagonista pel #debatTV3, en què el van comparar amb Vidal-Quadras o amb Darth Vader.

Dels dos presidenciables espanyols, Rajoy ha tingut més seguidors i ha generat més comentaris, tot i que molts en to de burla, i ha estat molt parodiat, amb perfils com @nanianorajoy. Pel que fa a Rubalcaba, ha protagonitzat el seu moviment més estrany després de les eleccions. El 21-N, el perfil @conrubalcaba havia desaparegut. Li havien canviat el nom a @_rubalcaba_.

Podeu llegir la informació completa a l'ARA PREMIUM.

stats