Política 28/02/2015

La importància de ser el ‘partit de Twitter’ a les municipals

David Parreño Mont
2 min
Política a Twitter

GironaQueden lluny els anys en què les campanyes es basaven només en espots televisius i enganxades de cartells. Cada cop més, els partits s’organitzen per aprofitar l’impacte de les xarxes per arribar als votants potencials. De grups de WhatsApp a xarxes de ciberactivistes, són diferents les maneres amb què les formacions han sumat les eines digitals com una forma més de propaganda en les campanyes electorals.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Cada partit amaga la seva estratègia de les xarxes socials amb recel, però en revelen particularitats. A CiU reforcen la dinamització interna i fan tallers de xarxes socials per als membres del partit, segons explica la responsable gironina de les xarxes socials, Sònia Cebrian, i a ERC compten amb un miler d’activistes -anomenats erctivistes - que fan bullir l’olla a les xarxes a favor del partit, segons diu la secretària nacional 2.0, Meius Ferrés. Els republicans també compten amb un consell, format per 25 experts en comunicació digital, que revisen els comptes del partit, assessoren els dirigents i estan avisats de les seves declaracions en mitjans.

El PSC, per la seva banda, pretén utilitzar les xarxes com una eina de proximitat per als seus candidats, segons remarca Marc Lamuà, secretari d’organització a les comarques gironines. Els que aprofiten més les xarxes socials, però, són partits que tenen poca representativitat i pocs recursos econòmics. En aquest sentit, Biel de Montserrat, responsable de comunicació de la CUP Girona, assegura que la seva formació no s’ha hagut d’adaptar a aquests nous formats: “Hem crescut paral·lelament a la consolidació del món 2.0”.

Realment són tan determinants?

Segons el politòleg i consultor Xavier Peytibi, “sense la xarxa és complicadíssim guanyar”. Peytibi afirma que “tenir més o menys seguidors no és important”, sinó que el que compta és el que fan, com ara “difondre continguts, fer campanya i ajudar-te a aconseguir presència, online i al carrer”. Ara bé, el consultor Aleix Cuberes té una altra opinió. Per a ell, i pensant en les municipals, “val més un candidat que interactua amb els veïns de manera regular que el millor equip de campanya”.

stats