Publicitat
Publicitat

28-N

Els 'cloud tags' mostren les recurrències més fortes

Els programes dels partits: els termes més repetits

L'ARA ha passat els programes electorals dels partits amb representació pel programa generador de núvols de tags

Catalunya és el concepte més reiterat en els programes dels partits amb representació parlamentària que concorren el 28 de novembre. En segon terme, CiU insisteix en parlar de “Govern” i “nacionals”, mentre que la paraula “Govern” no ocupa un lloc preferent en el programa del PSC i sí, en canvi, “autonòmiques”, “serveis” i “programa”.


El missatge de CiU traspua que ja es visualitza al front de la Generalitat després de les eleccions: “crearem” és el seu verb preferit, a més de “fer” o “garantir”. “País”, “fi” i “polítiques” són conceptes que es repeteixen. Els socialistes, que s'han enfrontat durant la campanya a una baixa mobilització del seu electorat clàssic, reivindiquen el seus valors de sempre: “pública”, “serveis”, “social”, “accés”, “ciutadania” són les eines per animar a concórrer a les urnes a l'electorat d'esquerres. “Treballarem”, “fomentarem”, “promourem”, es comprometen.


ERC tampoc no destaca la idea de “Govern” i es refereix, en canvi, a la “Generalitat”. Els republicans reivindiquen la seva gestió en Departaments com Innovació, amb “recerca” i “coneixements” com idees destacades. “Impulsarem” és la promesa que més repeteixen, acompanyada de nocions com “social”, “serveis”, “suport” i “qualitat”. Sense renunciar a insistir com “català” o “llengua”, el discurs identitari passa a un segon pla i es compagina amb “desenvolupament”, “administració”, “polítiques” i “propostes”.


També ICV-EUiA posa l'èmfasi en aspectes com “persones”, “drets”, “recursos” i “pública”. Els ecosocialistes són un dels partits més continuistes amb el seu discurs tradicional i mantenen omnipresent al programa la seva aposta per la vessant social, els serveis i l'atenció a les persones.


Després de Catalunya, al programa del PPC destaquen les “empreses”, així com “solucions” i “ocupació”. També la idea del “crisi”, que la resta dels partits no citen com a tal. En contraposició, el PPC passa per alt el seu segon eix de campanya, “la immigració”, i es refereix a conceptes com “seguretat” i “integració”.


Ja per últim, Ciutadans acompanya “Catalunya” de la paraula “Espanya”, absent de la resta de partits, inclòs el PPC. La segona paraula més reiterada pel partit és, precisament, “Ciutadans”.

Més continguts de