Efímers 26/10/2015

Aparca les obligacions i guanya temps per al lleure

Neixen aplicacions i portals ‘online’ que ofereixen serveis a domicili per gestionar el temps optimitzant els recursos disponibles

Maria Almenar
5 min
Aparca les obligacions i guanya temps per al lleure

BarcelonaHores, minuts i segons que s’escolen inexorablement al llarg del dia. I no tornaran més. El temps és l’element més valuós de les nostres vides i va passant amb rectitud mil·limètrica entre les rutines laborals i les obligacions domèstiques. Mai perdona. Molts cops es perd en tasques poc gratificants, com fer encàrrecs de tot tipus, gestions burocràtiques, anar a comprar -molts cops sense ni tan sols desitjar-ho- o, en general, en cues quilomètriques, ja sigui als supermercats o a les carreteres. La llista va per llarg i, quan a la nit es fa balanç de la jornada, mentre es consulta al coixí, un mateix s’adona que no ha pogut dedicar tot aquest temps a l’oci o al lleure, a fer el que realment ve de gust, no el que toca. Conscients de la situació, en els últims anys han aparegut al mercat noves aplicacions per al mòbil i portals digitals innovadors que ofereixen serveis que simplifiquen aquests treballs feixucs regalant temps als usuaris perquè el puguin dedicar al que vulguin, ja sigui en família, amics o parella. Aquestes són algunes de les iniciatives més trencadores impulsades per joves emprenedors de Barcelona. Solucions que són a mida i a domicili.

Fashiop

L’‘antishopping’ per a homes

“Què prefereixes: prendre una cervesa amb els amics o anar a comprar?” Aquest és el dilema que es plantejaven Carlos Solana i Eduard Coves abans d’engegar Fashiop ara fa uns mesos. Són emprenedors a qui els agrada la moda i vestir-se bé però detesten l’acte d’anar a comprar i tot el que comporta: “Les esperes als emprovadors, l’aprovació de la teva parella, l’agonia d’emprovar-se peces i peces i no trobar el que busques... És un calvari”, assegura el Carlos. D’aquesta necessitat en va néixer el primer servei de personal shopper online exclusiu per a homes. “Fashiop és una botiga virtual en què es practica l’ antishopping ”, explica l’Eduard. En aquest sentit, un cop s’han registrat i després de fer una petita entrevista a cada client sobre els gustos, les preferències, les marques i el pressupost, un equip d’estilistes selecciona les peces de roba que s’adapten més bé a les seves necessitats i les envien al domicili particular o al despatx del client perquè s’ho pugui emprovar “amb total comoditat i sense presses”. L’enviament és gratuït i el comprador només paga les peces que li agraden. La resta es retornen sense costos addicionals. “Busquem simplificar tot el procés de compra donant-ho tot molt mastegadet perquè cada home pugui tenir la roba que vol i que sap que li queda bé a l’instant, sense intermediaris”, assegura l’Eduard. Els estilistes de Fashiop també assessoren el client i el conviden a experimentar combinacions noves amb el vestuari que ja té a l’armari, de manera que es fomenta el consum intel·ligent, no el compulsiu. “Sembla contradictori per al negoci, però és que volem ensenyar l’home a arriscar, que es pugui treure el màxim partit a ell mateix amb la roba que realment necessita. Això és fonamental”, conclou l’Eduard.

Washrocks

Una tintoreria en un clic

Washrocks és una start-up pionera, d’inspiració nord-americana, que ofereix serveis personalitzats de bugaderia i tintoreria a domicili en 24 hores. Una de les feines de casa més feixugues i que més subcontracten les persones de 30 a 45 anys. Amb un senzill procediment a través del mòbil, l’usuari pot encarregar d’un dia per l’altre les peces de roba o de la llar que vol que siguin netejades o planxades. “Volia modernitzar una de les tasques domèstiques que més temps ens roben en la nostra vida quotidiana”, assegura Elisabet Mas, fundadora de Washrocks. L’aplicació opera com a intermediària i connecta diversos establiments de Barcelona que realitzen les comandes dels usuaris. Aquest servei està actiu els set dies de la setmana amb horaris flexibles que van des de les set del matí fins a les onze de la nit. A més, el client pot escollir, en el marge d’una hora, on vol que li lliurin la roba neta i planxada. Ja sigui a casa o a la feina. “La clau és alleugerir les feines de poc valor per tal que cadascú es pugui concentrar en aquelles que sí que en tenen”, conclou l’Elisabet. Washrocks ja compta amb 3.000 afiliats.

Glovo

Els encàrrecs volen

Comprar un regal per a la festa d’aniversari d’un amic del teu fill, buscar una carta a correus, canviar una talla d’uns pantalons per una altra, recollir unes entrades, buscar l’últim smartphone del mercat sense fer cues... L’aplicació Glovo està especialitzada a fer aquestes petites comandes a l’instant quan l’usuari les sol·licita. El seu creador, Óscar Pierre, ha dissenyat una plataforma d’intercanvi de temps lliure entre ciutadans d’una mateixa ciutat per fer diversos encàrrecs. Se’ls anomena glovers i van a buscar el que calgui en qüestió de minuts mentre l’usuari en pot fer un seguiment a temps real. “Vaig veure que hi havia molta gent que no té temps per fer els seus encàrrecs i també d’altra que disposava d’estones lliures per poder-los fer i que ho faria encantada a canvi d’uns ingressos”, recalca l’Òscar. Aquesta és la filosofia d’una aplicació que actualment acumula 10.000 comandes amb una demanda que creix un 40% de mitjana cada mes.

Deliberry

‘Mama shoppers’ fan la compra

Deliberry ha revolucionat el sector de la compra d’alimentació online i es defineix com el primer marketplace del país que opera en una xarxa de supermercats i botigues de proximitat que complementen la seva oferta. La clau del seu èxit ha sigut la immediatesa del temps de lliurament de la comanda (1 hora), la flexibilitat horària, la qualitat dels productes i el servei exclusiu de les mama shoppers : senyores de mitjana edat, expertes a fer la compra i que trien els productes més frescos del mercat i ofereixen una atenció molt personalitzada als consumidors. “El nostre objectiu és fer el dia a dia de la gent més fàcil. Ja estem prou ocupats amb la feina, els nens, el gimnàs, entre altres activitats, per haver d’ocupar-nos d’anar al supermercat”, afirma Gemma Sorigué, cofundadora de Deliberry. A part del temps, “amb aquest servei cada usuari s’estalvia el trànsit, les cues, el fet de carregar les bosses i la garantia que els productes que rep a casa són els millors del mercat”, conclou la Gemma. Aquest servei va a l’alça i les comandes no paren de créixer gràcies a la seva efectivitat. Actualment hi ha més de 5.000 usuaris registrats amb una mitjana de 15.000 visites setmanals.

The Parmentiers

El xef a casa

I amb el menjar comprat a Deliberry, qui fa el dinar o el sopar? Ja sigui per ganes d’experimentar nous plats, d’aprendre una nova recepta o per mandra de cuinar, el xef italià Giuseppe Palo ho soluciona venint a casa a preparar bons àpats per a diversos comensals. Creada l’any 2013, The Parmentiers és una empresa gastronòmica que, entre altres serveis, ofereix una experiència culinària en viu i en directe a casa de cada client. Tota una masterclass! “Vull convertir casa teva en el millor restaurant, on el cuiner es fa càrrec de tot, fins i tot de netejar els plats i les olles”, remarca Giuseppe Palo. The Parmentiers elabora un menú a la carta prioritzant els productes frescos de temporada amb receptes poc habituals que permeten als comensals descobrir nous gustos, ingredients i combinacions. “Hi ha vida més enllà de l’entrecot o la paella dels diumenges”, respon el xef. Un aperitiu i tres plats amb la cuina ben neta. Una nova inversió del temps que deixa, en aquest cas, la panxa ben contenta.

stats