Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Què va fer la premsa de Madrid quan el sí va superar el 50%?

Segons el sondeig oficial de la Generalitat, una majoria de catalans votaria no a la independència, en el supòsit que se celebrés un referèndum comme il faut. És el primer cop que el no supera el sí, des que es va introduir aquesta pregunta, així que la rellevància de la notícia queda fora de dubte. Aparentment, no hi hauria d’haver cap objecció al fet que tots quatre diaris de Madrid recullin el tema en portada (i que tres ho facin com a notícia principal). Si no fos que, el 28 de juny del 2012, quan la mateixa enquesta va donar per primer cop un suport al sí superior al 50% -de nou, un fet d’interès informatiu evident-, només El Mundo ho va recollir a la seva tapa, en un diminut mòdul en què s’aprofitava per desacreditar el sondeig (“El CIS de Mas sosté que el 51% volen ja la independència per a Catalunya”). A Catalunya, aquell dia, obria portada a El Punt Avui i l’ARA, mentre que a La Vanguardia es quedava en el tema més petit de primera pàgina i El Periódico l’obviava. I què han fet ara els diaris catalans? La Vanguardia obria portada i castigava Mas i Junqueras amb el titular “El suport a la independència baixa en plena pugna CiU-ERC”. El Periódico tenia enquesta pròpia -d’àmbit espanyol-, així que relegava el tema a un discret subtítol. Els més optimistes eren El Punt Avui (que titulava un inconcret “Marge de millora” i no aclaria fins al tercer subtítol que “el no supera el sí en un sondeig en què, en canvi, el sobiranisme suma més escons”) i també l’ARA (que minimitzava la victòria del no amb el titular “Empat tècnic”). Conclusió: els diaris catalans destaquen el CEO sigui quin sigui el seu signe, mentre que els de Madrid només ho fan quan van mal dades per al sí. Ai, l’asfíxia ambiental, que denunciava un dia l’ Abc...

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT