CRÍTICATV
Efímers 04/10/2014

Si ets calb, això t’interessa

i
Mònica Planas
2 min

Divendres a la nit Equipo de investigación, de La Sexta, parlava del nou boom de negoci: el cabell. És aquell programa que narra Glòria Serra com si acabés de descobrir qui va matar Kennedy, amb una intensitat molt forçada i música de tensió de fons. Hi posa tanta impostura i intriga que si llegís una recepta de cuina faria que semblés el descobriment de la cura de l’Ebola. Divendres se centraven en els implants capil·lars i les extensions de cabell, i s’hi referien com “ el nuevo oro ”. Feia temps que no veia una farsa tan gran al voltant d’una investigació periodística. Bàsicament perquè d’investigació no n’hi havia cap. Durant mig programa es dedicaven a entrar en negocis que es dediquen a l’implant de cabell i a la col·locació d’extensions. Ens ensenyaven bé el rètol del negoci, n’entrevistaven els amos, que t’explicaven les mil meravelles, i aclarien el cost del servei. Viatjaven a Turquia, on van espanyols calbs a col·locar-se cabell perquè els surt més econòmic. Glòria Serra no parava de repetir el que s’estalviaven viatjant fins a aquell país i de detallar les bones atencions que rebien els pacients. També visitaven una selecta clínica de Sant Cugat, d’un conegut cirurgià plàstic que sempre que pot surt a la tele. Explicava que ells ofereixen un tracte i preus d’elit. Especificaven tarifes fins i tot de les habitacions de la clínica. Visitaven dos salons de bellesa: un de molt car (freqüentat per famoses) i un de barat per donar opcions a l’audiència. El nom del negoci apareixia a cada pla i n’especificaven la ciutat. D’investigació, res. Una propaganda de clíniques i botigues flagrant. Un publireportatge en tota regla. Perquè preguntar preus als propietaris i explicar el volum de negoci no és, precisament, per presumir d’investigació periodística com si fos el Watergate. Semblava que convidessin l’espectador a fer calaix enlluernat pels serveis i el tracte que oferien. Això sí, un cop feta la publicitat dels principals centres d’empelt de cabell investigaven com hi ha particulars que enreden la gent amb ungüents, locions, xampús i píndoles que no serveixen per a res. No fotis! Ens advertien que no s’ha inventat res efectiu contra la calvície. Sort d’ells que ens ho diuen! Per acabar el programa posaven el focus al Japó. Allà, deien, estan experimentant amb nous productes. Ens ensenyaven un ratolí pelat, tot de color rosa, a qui al clatell li creixien una dotzena de pèls negres i punxeguts. Glòria Serra ens advertia amb ímpetu i alarma: “ El mechón de esta rata podría crecer en las calvas de todo el mundo ”. Com a mínim, al final de la farsa et fan riure.

stats