Publicitat
Publicitat

DANSA

La CND, amb nou director, s'acosta a la clàssica

La nova Compañía Nacional de Danza debuta a Sant Cugat

La Compañía Nacional de Danza estrenarà a l'Auditori de Sant Cugat el primer espectacle des que la dirigeix José Carlos Martínez. La polèmica obertura a la dansa clàssica serà gradual.

Nacho Duato va sortir de la Compañía Nacional de Danza (CND) amb un cop de porta. El ministeri de Cultura li demanava que obrís la companyia que havia dirigit vint anys a la dansa clàssica i neoclàssica. Duato s'hi va oposar i, després d'un any de transició, aquest estiu va agafar les regnes de la CND el ballarí de l'Òpera de París, José Carlos Martínez. Ell ha arribat amb to de pau. Ahir va presentar el primer programa que es podrà veure a Catalunya (dissabte i diumenge al Teatre-Auditori de Sant Cugat) i va deixar patent que l'obertura a nous estils es farà, però a poc a poc. "Al principi se'ns va malinterpretar pensant que de seguida faríem Giselle o El llac dels cignes i és impossible. Les noies han començat amb les sabatilles de puntes. N'hi havia que es pensaven que no podrien, i s'han sorprès a elles mateixes. Hi havia por que s'abandonés tot el que s'havia fet abans, i no serà així", va explicar Martínez. Tot i que Duato va deixar sense repertori la CND perquè va prohibir que ballessin les seves coreografies, Martínez espera poder-ne fer aviat "per respecte als últims 20 anys de la companyia". De moment, han de treballar noves peces i més de pressa del compte per poder sortir de gira. La crisi serà l'altre obstacle: el ministeri encara no ha anunciat si manté el pressupost de 5 milions d'euros. Martínez també va ser caut en valorar el nou Ballet de Barcelona d'Ángel Corella: "Hi ha públic per a tots. No s'ha de fer una guerra de què és més i menys clàssic".

A Sant Cugat faran tres peces: la nova creació In transit d'Annabelle Lopez Ochoa, Artifact II de William Forsythe, que usa el vocabulari clàssic, i Walking mad de Johan Inger, peça contemporània de repertori.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT