Publicitat
Publicitat

SAN MIGUEL PRIMAVERA SOUND

La primera jornada oficial del festival desborda el Poble Espanyol

El Primavera arrenca amb els Echo & the Bunnymen dels 80

L'onzena edició del San Miguel Primavera Sound va arrencar ahir marcada per l'actuació de la veterana formació britànica Echo & the Bunnymen, i pel retorn del festival al Poble Espanyol, l'espai on es van celebrar les primeres edicions i que enguany ha acollit la primera jornada del festival i el tancarà diumenge. Es va revelar insuficient.

Pel que fa a Echo & the Bunnymen, els britànics, amb els membres originals Ian McCulloch i Will Sergeant al capdavant, van seguir el programa: recuperar de manera íntegra els dos primers discos, Crocodiles (1980) i Heaven up here (1981), gairebé al peu de la lletra. El grup va començar com deia el guió, i va anar tocant, una per una i en el mateix ordre, totes les cançons del debut. Després van seguir, també en l'ordre estricte en què apareixen al disc, pràcticament totes les de Heaven up here : en van quedar un parell al tinter, coincidint amb el fet que el temps s'esgotava i que la veu de McCulloch s'apagava una mica. A banda de les picades d'ullet a The Doors i al Walk on the wild side de Lou Reed en forma de mash up , les úniques concessions, ja als bisos, van ser per a Bring on the dancing horses i Lips like sugar , totes dues també dels anys 80, i l'excepció, Nothing lasts forever , el primer senzill que el grup va editar quan Ian McCulloch hi va tornar el 1997.

Tot i que la intensitat del concert va baixar cap al final i que els bisos no van acabar de funcionar, els Bunnymen van sonar cristal·lins. Cosa que no es pot dir de Comet Gain, que tot i defensar amb convicció i en formació de septet (amb tres guitarres) una col·lecció de grans èxits del seu cançoner de pop de culte, no li van poder fer justícia.

Triomf dels trios

Sí que van convèncer els dos grups que van donar el tret de sortida al festival, el trio femení japonès Nisennenmondai i el trio de Costa Rica Las Robertas. Les primeres van defensar un post-rock instrumental que beu del rock de pista de ball, i els segons mesclen influències com Vivian Girls, The Breeders i Beat Happening. Va tancar la primera jornada l'electrònica entre el ball i l'experimentació del canadenc Caribou, que avui repeteix al Fòrum.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT