DISSENY
Cultura 05/06/2012

Un festival de disseny per exportar la marca Barcelona

FAD i BCD organitzen per segon any el Barcelona Design Festival, un extens programa que vol consolidar Barcelona com a marca de disseny. El festival es desplegarà del 26 de juny al 5 d'octubre.

Pau Dachs
2 min
Un festival de disseny per exportar la marca Barcelona

BARCELONA.El Foment de les Arts i del Disseny (FAD) i el Barcelona Centre de Disseny (BCD), les dues entitats de referència del sector del disseny, organitzaran per segon any consecutiu el Barcelona Design Festival, del 26 de juny al 5 d'octubre. L'objectiu del seu extens programa d'activitats és reforçar el lligam del disseny, l'empresa, la creativitat i l'emprenedoria amb la ciutat de Barcelona. Després d'aconseguir que 100.000 persones participessin en les cent activitats de la primera edició del festival, la capital catalana busca consolidar la seva marca com a referent del disseny. "Volem fer visible el potencial de les empreses i els emprenedors, i ajudar-los a competir a escala internacional", deia ahir el president del FAD, Miquel Espinet. "No fem el festival per celebrar uns premis o unes activitats, sinó per ajudar a potenciar la marca Barcelona i ajudar les empreses a vendre aquest producte", afegia el president del BCD, Pau Herrera.

Els dos pilars del Barcelona Design Festival són el FADfest -inclou una mostra amb les obres finalistes i l'entrega dels premis que atorga el FAD en les diferents disciplines del disseny, del 26 de juny al 12 de juliol- i les jornades professionals i empresarials de la Barcelona Design Week, que enguany tindrà Suècia com a país convidat i se celebrarà de l'1 al 5 d'octubre. Entre aquests dos actes, es desplegarà un programa que inclou xerrades, congressos temàtics, exposicions, networking i debats, entre d'altres, en set espais de la ciutat: la seu del FAD, el CCCB, el Macba, la Fàbrica Moritz, la Roca Gallery, l'Arts Santa Mònica i el Saló de Cent de l'Ajuntament.

A més de potenciar Barcelona com a capital del disseny des d'un punt de vista empresarial -l'any passat hi van participar 3.200 empreses-, el Barcelona Design Festival també pretén involucrar la ciutadania. Una via és el Summer BCN Design Tour, una aplicació mòbil que guiarà el visitant pels bars, les botigues i els edificis de la ciutat més vinculats al disseny i l'arquitectura.

stats