Cultura 24/10/2014

La música antiga s’escampa per la programació de L’Auditori

El cicle ‘El so original’ de Jordi Savall s’integra en la nova temporada

Xavi Serra
2 min

BarcelonaL’oferta de música antiga de Barcelona es reformula. El Festival de Música Antiga, anul·lat fa dos anys i ressuscitat l’any passat gràcies a l’esforç conjunt del Liceu, el Palau de la Música i L’Auditori, no se celebrarà el 2014. A canvi, L’Auditori guanyarà una temporada dedicada íntegrament a la música antiga que constarà de 16 concerts integrats en la programació del centre. Segons el director de L’Auditori, Joaquim Garrigosa, l’aficionat no hi guanya ni hi perd amb la novetat. “És fruit del bon moment que viu la música antiga actualment -comenta-. Concentrar la programació en 2 o 3 mesos provocava que deixéssim escapar molts concerts interessants”.

El nou format no només trenca amb la idea de festival, sinó que incorpora en la temporada de música antiga el cicle El so original de Jordi Savall. “És un compromís per adaptar-nos a les necessitats de L’Auditori -explicava el músic, que divendres passat va rebre la Medalla d’Or de la Generalitat-. Però, encara que integrat en la temporada, el cicle manté la identitat i es continua programant des de la Fundació CIMA”.

Focus en Bach i Vivaldi

Robert King, especialista en Henry Purcell, inaugurarà la temporada el 5 de novembre amb el Dido & Eneas de l’anglès. Els dos grans focus, però, seran Bach i Vivaldi. La jove figura del violí Alina Ibragimova interpretarà el 4 de desembre les sonates i partitas -entre les quals la Ciaccona - per a violí del compositor alemany i el 19 de desembre un conjunt de l’Esmuc dirigit per Coral Canigó i Xavier Solà recuperarà els Motets de Bach. Philippe Herreweghe oferirà el 27 de març la seva versió de la Passió segons sant Joan i el 18 d’abril l’església de Sant Felip Neri acollirà la primera jornada de la integral de les Cantates de Bach.

Amb el repertori de Vivaldi se les veuran el contratenor francès Philippe Jaroussky i la virtuosa flautista Dorothee Oberlinger, ell el 26 de novembre i ella el 5 de març. I la violinista Patricia Kopatchinskaja i el Giardino Armonico tancaran el focus de Vivaldi (i la temporada) el 5 de juny amb els Concerts per a violí i orquestra del músic venecià.

Un recital de viola de gamba de Jordi Savall inaugurarà El so original el 17 de novembre al Saló del Tinell, un espai “molt estimat” pel músic d’Igualada, que el reivindica “per fer teatre i música”. A L’Auditori sonaran el 27 de febrer les Variacions Goldberg amb Pierre Hantaï al clavicèmbal, però el cicle també passarà per les Drassanes Reials ( Les nouveaux goûts réunis, amb els solistes de Le Concert des Nations, el 9 d’abril), per Santa Maria del Mar ( Dixit Dominus, que compararà l’1 de juny versions del Salm 110 de Mozart, Vivaldi i Händel) i pel Palau de la Música, on el 15 de març Savall s’atrevirà per primer cop amb la Passió segons sant Mateu de Bach.

stats