Publicitat
Publicitat

FESTIVAL GREC DE BARCELONA

El festival estrena una òpera quàntica, un espectacle interactiu amb ovelles islandeses i una obra de dansa amb música a la carta

La tecnologia entra al Grec més innovador

Les xarxes socials i el món digital irrompen amb força al Grec. Amb el segell Grec Innova s'agrupen els espectacles interactius que trenquen les fronteres del gènere i inventen nous formats.

Ja ho va dir el primer dia el director del Grec, Ramon Simó, que no faria ni un clàssic i que pretenia atreure nous públics al festival. Als antípodes del teatre més convencional, el Grec aixopluga sota el paraigua d'Innovació els espectacles de nous formats, que trenquen les fronteres dels gèneres, interactuen amb el públic o utilitzen les noves tecnologies d'una manera especial.

Els nens pugen a escena
Les aventures interactives d'unes ovelles islandeses

"TPO és una companyia italiana que ja fa uns quants anys que investiga nous formats per arribar al públic més jove", explica el director del Grec. Amb Kindur, vida aventurera de les ovelles a Islàndia , "aconsegueixen fer entrar l'espectador en un ambient sensorial diferent i els infants experimenten els límits subtils entre el joc i l'art superant qualsevol barrera cultural", diu Simó. Quan el públic infantil entra a veure l'espectacle, el rep un cor. Una vegada s'apuja el teló, quan el cor s'encengui, hauran de pujar a escena. Poden dibuixar espais, interactuar amb les imatges i, fins i tot, intentar belar com una ovella.

Davide Venturini, que dirigeix l'espectacle amb Francesco Gandi, explica que les ovelles islandeses "no són tan tontes com les europees, tenen molt més coratge i viuen un munt d'aventures". Els infants recorren amb aquestes ovelles les estacions de l'any, amb tots els seus fenòmens meteorològics, que es recreen amb l'ajuda de noves tecnologies. Ho podran comprovar avui i demà al Mercat de les Flors.

Una òpera quàntica
'Viatges' s'inspira en textos d'Eduard Punset

Ramon Simó espera que el festival ajudi a apropar la ciència a tots els públics: "Els anglosaxons fa temps que ho fan i vull que el festival hi contribueixi". El mateix objectiu tenen els populars i optimistes llibres d'Eduard Punset. Viatges és una proposta de José Sanchis Sinisterra i Ferran Audí que s'inspira en Viatge a l'optimisme , l'últim llibre del científic i divulgador català. "És una peça de teatre de ciència-ficció -explica Audí-. Els personatges, que es poden trobar en la nostra realitat més quotidiana, viatgen a través de forats de cuc a diferents universos". Així, un rodamón, un jove que fa una feina que no li agrada i un taxista que té la desgràcia de ser un dels afortunats de la loteria, viatgen a través de l'espai-temps i exploren els seus desitjos i mancances.

"L'obra -puntualitza Eduard Punset- constata que hi ha vida abans de la mort. Estàvem acostumats a furgar per saber què hi havia després de la mort, i el que val la pena és viure la vida i explorar-ne els diferents universos".

En l'espectacle, que es podrà veure del 15 al 18 de juliol al Mercat de les Flors, Audí i Sanchis hi combinen la comèdia, el teatre de l'absurd i el teatre físic, i fonen l'audiovisual i el so, el teatre de text i el teatre de moviment, les tecnologies 2.0 i la gravació en directe. A banda, conviden el públic a participar-hi a través de les xarxes socials. Els creadors de Viatges han batejat tota aquesta fusió de gèneres i de noves tecnologies com a "òpera quàntica".

Triar la banda sonora
Un espectacle de dansa amb auriculars sense fils

Full evening és la proposta de Contrapunctus Danceport. L'espectador, assegut a la butaca, pot col·locar-se uns auriculars sense fils i escollir la música. Pot triar entre la Passió segons Sant Joan de J.S. Bach, Beethoven, Stravinsky o un recull de peces de pop-rock dels 60, 70 i 80. Si ho prefereix, pot treure's els auriculars i simplement escoltar el que escolten els ballarins. Així, l'espectador no es limita a observar una obra, sinó que també pot construir la seva pròpia història. El Grec coprodueix Full evening , quees podrà veure de l'11 al 13 de juliol al Mercat de les Flors.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT